یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به بومی سازی تجهیزات حوزه استناد پذیری اسناد و عملیات الکترونیک و اعتماد دیجیتال شد.

 شاهین نوروزی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به این که شرکت با جمعی از متخصصین کشور در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، اعتماد در فضای مجازی و استناد پذیری اسناد و عملیات الکترونیک شکل گرفته است، گفت: تمرکز اصلی فعالیت‌های شرکت به صورت تخصصی در حوزه زیرساخت کلید عمومی (PKI) به خصوص متمرکز بر بومی‌سازی تجهیزات این حوزه در کشور بوده و در زمینه گواهینامه الکترونیکی، امضای دیجیتال، رمزنگاری، امنیت داده، کارت هوشمند، توکن و سخت‌افزار‌های امنیتی مشغول به فعالیت است.

نوروزی از اهمیت توسعه کشور توسط صاحبان کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان گفت و ادامه داد: در طراحی تمامی محصولات شرکت، کیفیت بالای محصول و دقت عملکرد از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. همواره صرفه جویی در هزینه‌های مشتری مد‌ نظر قرار گرفته است. با توجه به تولید تمامی محصولات این شرکت در داخل کشور، تمامی تولیدات دارای پشتیبانی فنی کامل بوده و کارشناسان این شرکت آماده به ارائه خدمات در محل مشتری هستند. از طرف دیگر این شرکت با طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه امنیت، رمزنگاری و زیرساخت کلید عمومی سعی در ارتقای سطح دانش مدیران و کارشناسان کشور در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات داشته که امید است گام موثری در خدمت به میهن عزیزمان باشد.

مدیرعامل این شرکت در خصوص جدیدترین محصول گفت: جدیدترین محصول شرکت ابزاری است که گوشی تلفن همراه را تبدیل به توکن سخت افزاری کرده است و به راحتی جایگزین توکن سخت افزاری و کارت هوشمند می‌شود. این محصول علاوه بر پشتیبانی از انواع روش‌های امضای همراه، امکان استفاده از کارت هوشمند از طریق NFC گوشی تلفن را نیز فراهم می‌کند.

نوروزی در ادامه با بیان این که محصول موبایل کیوان mKeyOne که دارای پنجره‌ای برای ثبت نام گواهی به صورت غیرحضوری و حضوری است، گفت: در روش غیرحضوری که نسبت به سطح گواهی حسب سیاست‌های کشوری و یا سازمانی تعیین می‌شود، متقاضی می‌تواند با روش احراز هویت بایومتریک چهره و استعلام از سازمان ثبت احوال و همچنین کنترل شماره موبایل با سامانه راهکار نسبت به ثبت درخواست گواهی اقدام کرده و درصورت احراز شرایط هویتی نسبت به دریافت آن اقدام کند. در روش حضوری که آن نیز نسبت به سطح گواهی تعیین شده، متقاضی پس از ثبت اطلاعات اولیه، شماره پیگیری را دریافت و با مراجعه به یکی از دفاتر ثبت نام نسبت به ارائه مدارک اقدام و سپس گواهی خود را روی گوشی همراه دریافت خواهد نمود.

او طراحی محصول موبایل کیوان mKeyOne را مورد بررسی قرار داد و افزود: این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند از دو روش متصل و یا منفصل از رایانه، امضای دیجیتال را در رایانه انجام داد. در روش متصل به رایانه دو راه اتصال پیش بینی شده که یکی روش اتصال با کابل و دیگری از طریق شبکه بی‌سیم خواهد بود. در هر دو شکل ارتباط (USB، WiFi) سیستم عامل ویندوز مشابه اتصال یک توکن به پورت USB خود عمل کرده و بدون درخواست هرگونه درایور مجزا، توکن را شناسایی می‌ کند. از این نقطه به بعد، فرآیند امضا دقیقا مشابه توکن بوده و همه برنامه‌های کاربردی استاندار جهانی به راحتی با آن برخورد خواهد کرد.

او در ادامه با بیان این که در هر محصولی سادگی کاربری اهمیت ویژه‌ای دارد، اما این موضوع نباید مانع از کاهش سطوح امنیتی شود، ادامه داد: کلید خصوصی که بیشترین نگرانی از بابت افشای آن است در بخش TEE گوشی اندورید و یا Secure Enclave گوشی‌های شرکت اپل به عنوان یک المان امن، تولید و نگهداری می‌ شوند. برای دسترسی به آن نیز واردکردن رمز کاربر الزامی است. در مورد کانال ارتباطی چه ارتباط سیمی و چه نوع بی‌سیم آن نیز تماما اطلاعات با پروتکلی مشابه SSL توسط کلید جلسه به رمز درآمده و لذا با خواندن مسیر نیز اطلاعات افشا نخواهند شد.

 نوروزی با اشاره به این موضوع که سادگی در نصب و سهولت در استفاده با کمترین دانش حوزه فناوری اطلاعات از مهمترین عوامل در پذیرش محصول دربین جامعه کاربران است، تاکید کرد: محصول به گونه‌ای طراحی شده است که عملا بدون پیچیدگی در نصب، بتواند به سادگی مورد استفاده قرار گیرد.

این جوان دانش بنیانی در خصوص رقبای داخل و خارج از کشور گفت: مشابه این محصول در ایران تولید نشده است، اما رقبای زیادی در حوزه امضای همراه برای این محصول وجود دارند.

نوروزی با تاکید بر اهمیت اشتغال آفرینی و نقش آن در جامعه گفت: شرکت توانسته به طور مستقیم برای ۶ نفر و به طور غیر مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغالزایی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار