پوتین: نیروی دریایی روسیه به دشمنان پاسخ برق آسا می‌دهد

رئیس جمهور روسیه گفت که نیروی دریایی این کشور قادر است به همه کسانی که بخواهند به حاکمیت و آزادی این کشور آسیب برسانند، پاسخ برق آسا دهد.

به گزارش الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: امنیت مرز‌های خود را با ثبات و با همه روش‌ها تضمین خواهیم کرد و ناوگان دریایی برای این کار آمادگی دارد.

او افزود: شرایط کنونی ایجاب می‌کند اقدامات قاطعانه انجام دهیم و نیروی دریایی روسیه از جمله ارکان مهم برای ما محسوب می‌شود. نیروی دریایی روسیه قادر است به همه کسانی که تصمیم بگیرند به حاکمیت و آزادی کشورمان آسیب برسانند، پاسخ برق آسا دهد.

پوتین همچنین گفت: موشک‌های دریایی در اختیار داریم که در جهان بی همتاست.

او این سخنان را پس از امضای دکترین دریایی جدید روسیه در بین نیروهای دریایی کشورش و پیش از رژه روز نیروی دریایی بیان کرد.

رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه دو فرمان را امضا کرد که در آن دکترین دریایی روسیه و منشور ناوگان نظامی روسیه تصویب شد.

به گزارش الجزیره، دکترین دریایی جدید روسیه شامل دفاع از منافع روسیه در اقیانوس اطلس و دفع تلاش‌های ناتو برای گسترش به مرز‌های روسیه، داشتن پایگاه‌های دریایی برای پشتیبانی لجستیکی فنی در سواحل دریای سرخ و تقویت موقعیت ژئوپلیتیک روسیه در دریای سیاه و آزوف می‌شود.

روز نیروی دریایی در روسیه هر سال در آخرین یکشنبه ماه جولای جشن گرفته می شود. امسال نیروی دریایی روسیه سیصد و بیست و ششمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد.

پیش از این رسانه‌های خبری روسیه اعلام کرده بودند که در رژه دریایی به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه که از روز جمعه در منطقه «کاسپیسک» «داغستان» آغاز شده است، ناو‌های نیروی دریایی ایران و جمهوری آذربایجان برای اولین بار شرکت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
زنده باد ولادیمیر پوتین مسیحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
روسیه که سفینه میفرسته مریخ یه ابرقدرته نه یه کشور معمولی که بشه بهت تجاوز کرد
آخرین اخبار