احمدزاده:

عشایر نگران پرداخت خسارت سیلاب اخیر نباشند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خسارت عشایر در اثر سیلاب اخیر در اسرع وقت برآورد و پرداخت می شود.

در پی بارش های اخیر و روان شدن سیلاب خسارت هایی به چادرها و دام های عشایر مناطق کهگیلویه و بویراحمد به ویژه عشایر منطقه نرماب، دیلگون، کوه سیاه لنده و طسوج وارد شد. 

علی احمدزاده به همراه برخی از مسئولان استان امروز در بازدید از مناطق دیلگون و نرماب دیدار کرد و گفت: در اسرع وقت جاده های عشایری که به دلیل روان شدن سیلاب مسدود شد بازگشایی می شود.

او با اشاره به خسارت وارد شده به وسایل و دام های عشایر می گوید: برنامه ریزی برای تامین تجهیزات مورد نیاز عشایر انجام می شود همچنین امور عشایر باید آبرسانی به مناطقی که چشمه های تامین آب شرب آنها تخریب شد را در دستور کار قرار دهد. 

به گفته استاندار، خسارت وارد شده به کشاورزی و دامداری، باغداری در اسرع وقت توسط کارشناسان برآورد و به آنها پرداخت می شود. 

معاون عمرانی استاندار هم در این بازدید گفت: همه خسارت های وارد شده به عشایر و روستاییان تا پایان هفته برآورد و برای تامین اعتبار به وزارت کشور ارسال می شود. 

کیومرث حاجی زاده به عشایر هشدار داد و گفت: از قرار دادن خود و دام ها در مسیرهای سیلاب و بستر رودخانه ها خودداری کنند چرا هنوز هم احتمال بارندگی و جاری شدن سیلاب وجود دارد. 

در این بازدید چادر، پتو و مواد غذایی و نایلون بین عشایر این مناطق توزیع شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.