مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزاری جشنواره سراسری تئاتر و عکس بسیج با رویکردی متفاوت و جدید در استان خبر داد.

امیر ترکاشوند گفت:سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج با عنوان (سودای عشق) و همچنین پنجمین جشنواره دوسالانه (عکس نور) به صورت سراسری  برگزار می‌شود.

او گفت: این جشنواره با رویکردی جدید و با تکیه بر نشاط اجتماعی و ژانر کمدی و تراژدی و نیز در عکس با تکیه بر محور "خانواده من" با موضوعات متنوع نسبت به سنوات قبل اجرا می‌ شود.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان گفت: جشنواره تئاتر ابتدا در سطح استانی با دریافت آثار نمایشی در دبیرخانه استان و بعد از داوری و انتخاب برترین‌ها به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند و در بخش عکس فقط با فراخوان و اطلاع رسانی در بین عکاسان و علاقمندان در سطح استان به طور مستقیم در دبیرخانه کشوری با حمایت سازمان بسیج هنرمندان کشور شرکت و در مرحله داوری قرار می‌گیرند.

بخش استانی جشنواره تئاتر به دبیری فواد ابراهیمیان و در عکس هم به دبیری لیلا یوسفی در مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ترکاشوند گفت: گروه‌های منتخب استانی در بخش تئاتر، پس از راه یابی به مرحله کشوری مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند که تا کنون این حمایت مالی از گروه‌های نمایشی در سنوات قبل کم سابقه بوده است.

او در خصوص برگزاری بخش‌های این جشنواره افزود: نمایش صحنه ای، خیابانی و میدانی و نمایشنامه نویسی سه بخش این جشنواره است که بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان برای راه یابی به مرحله کشوری حتما می‌بایست در این مرحله شرکت داشته باشند، اما بخش نمایشنامه نویسی آثار توسط دبیر خانه استانی جمع آوری و به دبیرخانه کشوری ارسال می‌ شود.

 در جشنواره عکس بسیج در ۳ بخش: حرفه‌ای قرار دادی، حرفه‌ای غیر قراردادی و بخش ویژه عمومی برگزار خواد شد.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی سایت سازمان www.۷honar-hmd.ir مراجعه و بعد از مطالعه دقیق اقدام به شرکت در مهلت‌های تعیین شده نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار