معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از شناسنامه دار شدن معابر کلان شهر شیراز و مناسب سازی آن‌ها بر اساس اولویت تردد معلولان و افراد توان خواه خبر داد.

هادی شه دوست شیرازی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در نشست مشترک با مشاوران معلول مناطق یازده گانه شهرداری شیراز گفت: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز بر اساس مدلی جدید از برنامه ریزی داده‌های مرتبط به هر معبر از کلان شهر شیراز را با کمک مشاوران معلول مستقر در شهرداری‌های مناطق جمع آوری می‌کند.

او گفت: بر اساس این اطلاعات و میزان تردد معلولان و افراد توان خواه در هر معبر، برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و اولویت بندی اجرایی صورت خواهد گرفت.

شه‌دوست، مدت زمان اجرایی این پروژه را ٣ سال عنوان کرد و گفت: شیراز بدلیل وسعت زیاد و آمار بالای معابر اصلی و فرعی نیازمند بررسی دقیق و احصا اطلاعات مورد نیاز است تا بتوان مشکلات را به طور کامل برطرف و مناسب سازی انجام شود.

مناسب سازی ٢٧٧ ایستگاه اتوبوس 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز خریداری و اختصاص ۴ دستگاه ون ویژه خدمات رسانی به جانبازان، معلولین و افراد توان خواه و تسهیل در استفاده از حمل و نقل و عمومی را شاخص‌ترین اقدامات حوزه حمل و نقل و ترافیک در حوزه مناسب سازی عنوان کرد.

او گفت: اجرای ٢٠٧ هزار مترمربع کف سازی، ٨٣ هزار متر طول خط نابینایان، یکهزار و ٢٩٣ متر دال گذاری خیابان به پیاده رو، مناسب سازی ٢٧٧ ایستگاه اتوبوس، خط کشی و بهسازی ٣٣۴ گذرگاه عابر پیاده و احداث ٣ دستگاه پل هوایی به صورت رمپ از مهمترین اقدامات انجام شده توسط شهردارای مناطق در حوزه مناسب سازی شهر برای افراد توان خواه، جانبازان و معلولین است.

شه دوست شیرازی شهرداری‌های مناطق را بازوی اصلی و اجرایی این پروژه دانست و گفت: مناسب سازی معابر، ایستگاه‌های اتوبوس، خط کشی ها، اتصال پیاده رو به سواره رو و محل عبور افراد معلول و توان خواه از مهمترین مواردی است که با اولویت معابر مرکز شهر انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.