در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تغییر رویکرد صندوق ذخیره فرهنگیان برای رضایتمندی بیشتر فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: شرکت ماشین سازی اراک از زیرمجموعه های صندوق است که علاوه بر سود دهی مناسب در بحث اشتغالزایی و صنعت نیز موثر است.

صندوق ذخیره فرهنگیان بنگاهی اقتصادی است بنا بود در دوران بازنشستگی فرهنگیان کمکی برای معیشت آن ها باشد؛ اما آن طور که فرهنگیان عضو صندوق اذعان دارند خدمات دوران خدمت و حتی دوران بازنشستگی صندوق چندان رضایت‌بخش نیست.

تغییرات مدیریتی در مجموعه صندوق و مطرح شدن چندین طرح و برنامه درمورد اصلاح پرتفوی این موسسه با هدف سودآوری برای فرهنگیان موجب شده است تا اقداماتی در برخی از شرکت‌های سودده این مجموعه انجام شوند.

حمیدرضا نجف‌پور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال مبنی بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در شرکت ماشین‌سازی اراک که از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان به شمار می‌رود، بیان کرد: در این شرکت اقدامات قابل توجهی در حوزه صنعت ماشین‌سازی و صنعت پتروشیمی در حال انجام هستند که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مجموعه در سال جاری طراحی و ساخت اولین راکتور اصلی طرح‌های متانول کشور با نام Secondary Reformer R-2004 بود که برای اولین بار به همت کارکنان خدوم این شرکت در کشورمان تولید شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اهمیت حاکمیت شرکتی و هم‌افزایی میان بخش‌های مختلف موسسه با هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه افزود: در همین راستا تولیدات صنعتی شرکت ماشین‌سازی اراک به پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه کمک شایانی خواهد کرد.

نجف‌پور کردی توضیح داد: شرکت ماشین‌سازی اراک برای پیمودن مسیرهای رو به جلو و اهداف تعیین شده نیازمند همکاری‌ها و مشارکت بین بخشی با دستگاه‌های مختلف است که استانداری مرکزی هم در این شرایط نقش بسیار موثری بر عهده دارد.

از اهمیت شرکت ماشین‌سازی اراک در تامین و تهیه ماشین آلات صنعتی کشور می توان گفت که نه تنها این شرکت سودآوری مناسبی برای صندوق دارد؛ بلکه فعالیت آن شرکت در جامعه و صنعت هم بر سرانه درآمدی استان مرکزی و اشتغالزایی آن بسیار موثر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار