چند مشاور کنکور برای انتخاب رشته اصولی و درست نظراتی ارائه داده اند که در ادامه می‌خوانید.

صدیقه احمدی، مشاور کنکور در وبینار بایدها و نبایدهای انتخاب رشته کنکور گفت: هیجاناتی مثل ترس و نگرانی در زمان اعلام نتایج اولیه کنکور طبیعی است و بهتر است که با پذیرش این هیجانات آنها را در حد معقول نگه داشت و افراط این هیجانات آسیب زا هستند، پس نباید دچار ترس مضاعف بشویم.

او افزود: بهتر است دانش آموزان کارهایی که در این مدت لازم است انجام بدهند تقسیم بندی و طبقه بندی کنند. در ایجاد جو آرامش بخش والدین می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند که دانش آموز با فرصت بر اساس علاقه و توانمندی اش انتخاب داشته باشد.

در ادامه میرسعید جعفری بیان کرد که انتخاب های ما در مسیر بالاترین امید های ما هست و دانش آموزان باید در این مسیر به بالاترین امیدهایی که برای تحصیل با خودشان پرورانده اند توجه داشته باشند.

او افزود: نکته مهم در انتخاب رشته این است که هیچ رشته ای نسبت به رشته دیگر برتری ندارد و ما بر اساس علاقه و توانمندی و ارزش های خودمان رشته ای را انتخاب می‌کنیم که قصد داریم از طریق فعالیت در آن به طریقی که دوست داریم باشیم، خودمان را بروز بدهیم و بیشترین استفاده را از منابع درونی و بیرونی خود داشته باشیم.

جعفری تاکید کرد که ارزش گذاری های رشته ها کار درستی نیست؛ چرا که هیچ رشته ای کامل نیست و هیچ شغلی هم نمی تواند به تمام نیاز های ما پاسخ بدهد پس بهتر است که به علایق و توانمندی های خود توجه داشته باشیم چرا که ما در دنیای ممکن ها زندگی می‌کنیم و زندگی و آینده ساختنی است و این خود فرد است که باید مسیرش را بسازد و به مهارت هایش اضافه کند.

در ادامه مهلا دشتی در رابطه با انتخاب رشته اصولی و درست گفت: انتخاب رشته باید با حضور یک متخصص برای دانش آموز اجرایی شود و دانش آموزان و والدینشان باید مراقب تبلیغات مختلفی که در این زمینه می‌شود باشند و به اعتبار اطلاعات مختلفی که دریافت میکنند توجه داشته باشند اطلاع از دوره ها، سطح دانشگاه ها و اعتبار مدرک، کد رشته های خاص، ترتیب چینش و ... مواردی است که لازم است مشاورین انتخاب رشته با دانش آموز خود بررسی داشته باشند.

دشتی تاکید کرد که انتخاب رشته تحصیلی ، انتخاب مسیر شغلی و در حقیقت انتخاب مسیر زندگی فرد است، پس لازم است که دانش آموز در مسیر انتخابی خردمندانه باشد تا مسئولیت های مسیر را نیز آگاهانه بپذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
خواهشمندیم سازمان سنجش برای داوطلبان ارشد که سر جلسه غایب بودن شرایطی فراهم کنه تا حداقل بتونن برای دانشگاه آزاد یا پیام نور ثبت نام کنن خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
خواهشمندیم سازمان سنجش یکبار دیگه برای کارشناسی ارشد امکان ویرایش انتخاب رشته فراهم کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
عزیزان حدود ۸۰ درصد رشته محل ها شما رو بعد از چهار پنج سال به پرتگاه بیکاری میبرن . رشته ریاضی و مهندسی برق و مکانیک و عمران فقط اسمشون قشنگه ولی بعد از اتمام و رفتن دنبال کار میفهمین چه بلایی سرتون اومده .
سعی کنید رشته هایی برید که کارشون تضمین باشه مثل تربیت معلم، دانشگاه علوم قضایی تهران ، دانشگاه صدا و سیما .
من خودم مهندسی مکانیک سیالات دانشگاه دولتی شیراز خوندم و لیسانسشو گرفتم ولی الان با گچ بری و کاغذ دیواری چسبوندن امرار معاش میکنم. واقعا شرم بر وزارت علوم که رشته هایی که هیچ کاری واسشون وجود نداره رو تاسیس میکنه و زندگی و جوونی بچه ها رو تلف میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
مشکل اصلی رشته پزشکیه که ظرفیتش خیلی محدوده و بیشتر سهمیه ای ها قبول میشن الان خیلی ها که متقاضی هستند و قبول نمیشن میزارن سال بعد و کلی متقاضی الان پشت کنکور پزشکی جمع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
رشته فقط پزشکی .!!!
اگه قبول نشدید برگردید یه بار دیگه بخونید
مثل من رشته های بدردنخور نزنید ""کار نیست""
خودتون رو گول نزنید و به حرفای این و اون گوش نکنید
یکم واقع گرایانه و معقول فکر کنید !!
آخرین اخبار