طالبان نسبت به حمله هوایی آمريکا به افغانستان هشدار داد

طالبان، حمله هوایی آمريکا به کابل را نقض اصول بین المللی عنوان کرده و به آمریکا هشدار دادند درصورت تکرار چنین موارد مسئوليت عواقب آن به دوش آمريکايی ها است.

ذبیح الله مجاهد،  سخنگوی طالبان، حمله هوایی آمريکا در شیر پور کابل را نقض اصول بین المللی عنوان کرده به آمریکا هشدار داده که درصورت تکرار چنین موارد مسئوليت عواقب آن به دوش آمريکايی ها است.

ذبیح الله مجاهد،  سخنگوی طالبان، امروز پنج‌شنبه(۱۳ اسد/مرداد) با نشر اعلامیه‌ای گفته روز یکشنبه هفته جاری بر یک خانه مسکونی در کابل حمله هوایی صورت گرفت که به تعقیب آن، دو روز بعد رئیس جمهور آمریکا ادعا نمود که در این حمله سرکرده القاعده را نشانه گرفته است.
در اعلامیه آمده است که طالبان از آمدن و اقامت ایمن الظواهری در این‌جا هیچ اطلاعی ندارد و به نهادهای کشفی و استخباراتی دستور داده است تا تحقیقات جامع و جدی را در مورد ابعاد مختلف این رویداد انجام دهند.
در اعلامیه آمده است:" هیچ خطر از خاک افغانستان متوجه هیچ کشور به شمول آمریکا نیست و طالبان خواهان اجرای توافقنامه دوحه می‌باشد".

مجاهد در این اعلامیه گفته است: حمله هوایی آمریکا به خاک افغانستان نقض همه اصول بین المللی می‌باشد و ما یک بار دیگر آن را شدیدا محکوم می کنیم.
ذبیح الله مجاهد،  سخنگوی طالبان در این اعلامیه به آمریکا هشدار داده که درصورت تکرار تجاوز آمریکا به خاک افغانستان، مسئولیت عواقب آن برعهده آمریکا خواهد بود.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد روز سه شنبه هفته جاری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی ایمن الظواهری سرکرده گروه القاعده را در یک حمله هوایی در کابل کشته است.
بایدن گفت:" جواز این حمله را شخصاً خودم صادر کردم و با کشتن الظواهری، عدالت درباره‌ او اجرا شده است و این سرکرده تروریست دیگر زنده نیست".
بایدن گفت: سرکرده القاعده طی دهه‌های اخیر در حمله به آمريکايی ها، ازجمله حمله بر سفارت آمریکا در تانزانیا نقش اساسی داشته است.
پس از مرگ اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱، الظواهری مسئوليت سرکردگی القاعده را برعهده داشت.

برچسب ها: طالبان ، آمریکا ، القاعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.