رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: یک نفر محکوم به قصاص در دزفول پس از گذشت ۶ سال با جلب رضایت اولیاء دم به حرمت ماه محرم از چوبه دار رها یافت.

علیرضا باوی گفت: سال ۱۳۹۵ قتلی در دزفول رخ می‌دهد که متاسفانه منجر به اختلافات شدید و سلیب آسایش بین چندین خانوار و تشکیل پرونده‌های متعددی در دادگاه و دادسرا می‌شود. 

او می گوید: پس از طی مراحل قانونی قاتل به قصاص نفس محکوم می‌شود که با توجه به اعلام پشیمانی قاتل از بزه خود و درخواست مکرر خانواده محکوم به قصاص، رئیس دادگستری دزفول جهت ایجاد صلح و سازش و رفع کدورت‌های و اختلافات بیش آمده بین این خانوار‌ها، با ارجاع پرونده به شعبه ۱۰ شورای حل اختلاف این شهرستان، اعضای این شعبه حسب دستور مقام قضایی با همکاری اعضای ستاد صبر و همیاران صلح با بزرگان طرفین جلساتی برگزار می‌کنند و پس از رایزنی‌های فراوانی با اولیاء دم، تلاش و کوشش این عزیزان به ثمر نشست و زمینه صلح و سازش در این پرونده را فراهم کردند. 

باوی گفت: پس از مدتی خانواده مقتول به حرمت ماه محرم و ارادت خاصی که با امام حسین (ع) و یاران باوفایش دارند در پویش به عشق حسین می‌بخشم از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و به عشق امام حسین (ع) زندگی دوباره‌ی به آن بخشیدند؛ و این پرونده پس از ۶ سال منتهی به صلح و سازش گردید. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.