استاندار کهگیلویه و بویراحمد رفع مشکلات آب آشامیدنی و اراضی کشاورزی را در اولویت کاری پس از سیلاب عنوان کرد.

نشست بررسی مشکلات به وجود آمده ناشی از فعالیت سامانه مانسونی در کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی، مسئول بیمه محصولات کشاورزی و برخی بیمه‌ها برگزار شد.

سید علی احمدزاده در این نشست به خریداری ۸۰ کیلومتر لوله برای رفع مشکل آب آشامیدنی و آب زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم پس از سیل، مشکلات این حوزه را برطرف کنیم.

او می‌گوید: سیلاب به بخش کشاورزی و عشایری استان خسارت وارد کرد، بطوریکه در برخی مناطق مانند نرماب و کَره، باغ‌ها و زمین‌های شالیکاری نابود شدند.

به گفته احمدزاده؛ ۷ طرح پرورش ماهی ۱۰۰ درصد خسارت دیدند و به دلیل خسارت به سراب‌ها و کانال‌های آب، زمین‌ها و باغ‌های کشاورزی در معرض خطر خشک شدن قرار دارند.

استاندار می‌گوید: ۳ هزار کیسه سیمان از سوی کارخانه سیمان مارگون در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته تا با استفاده از ظرفیت نیرو‌های مردمی، بسیج و نیرو‌های جهادی سپاه، تخلیه کانال‌های کشاورزی که با گل و لای پر شده اند و سراب‌بندی‌هایی که آسیب دیده اند، انجام شود.

این مقام مسئول گفت: برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب، به همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی نیاز داریم، زیرا همه موجودی مالی که در خزانه استان وجود داشت، برای کمک به آسیب‌دیدگان از سیل برداشت شد، ضمن اینکه اعتبار‌های جاری را برای کمک به سیل‌زدگان جابه‌جا کردیم.

به گفته احمدزاده؛ ۴۰ کیلومتر لوله حوزه کشاورزی از اصفهان خریداری شده و تا امشب وارد استان می‌شوند.

نماینده عالی دولت در استان می‌گوید: همچنین ۴۰ کیلومتر برای ترمیم شبکه‌های آب آشامیدنی مناطقی که در سیل دچار خسارت شدند، خریداری شده است.

او از متولیان بیمه‌های محصولات کشاورزی خواست در پرداخت خسارت به آن‌ها سختگیری نکنند و نهایت همکاری را با کشاورزان داشته باشندتا شرایط آن‌ها عادی شود.

احمدزاده به اختصاص ۵۰ میلیارد ریال کمک از سوی سازمان برنامه و بودجه به خزانه کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بیمه‌ها از محل مسئولیت‌های اجتماعی کمک‌هایی را برای استان جذب کنند.

به گفته نادری، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی: ستاد خسارت وارد شده به احشام و خانه‌های مسکونی را تقبل کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.