عزاداران خراسان شمالی امروز به یاد جوانمردی، ایثار و وفاداری علمدار و سقای دشت کربلا، اشک ماتم می‌ریزند.

 مراسم تاسوعای حسینی در خراسان شمالی در حال برگزاری است.

در بجنورد مرکز استان، مراسم به سمت مسجد جامع شهر برگزار می‌شود و فردا هم معصوم‌زاده بجنورد، محل گردهمایی عزاداران حسینی خواهد بود.

آیین های عزاداری روز تاسوعا از ساعاتی قبل در مساجد، تکایا و حسینیه ها در سراسر خراسان شمالی آغاز شده و مردم با حضور پرشور خوددر عزاداری روز تاسوعا  یاد سقای دشت کربلا را زنده نگه می دارند.

حضرت عباس ابن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب‌های قمربنی هاشم، سقا، علمدار،  و باب‌الحوایج، فرزند امیرالمومنین امام علی(ع) و ام‌البنین در چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

آن حضرت در مکتب امام علی(ع) و برادرانش امام حسن و امام حسین(ع) تربیت یافت و در واقعه عاشورا به‌عنوان فرمانده و پرچمدار سپاه امام حسین(ع) و سقای خیمه‌های اطفال و اهلبیت امام حضور داشت.

حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در واقعه کربلا همراه امام حسین(ع) و یاران باوفایش بود و در روز عاشورا به علت بستن آب بر روی امام و یاران ایشان از سوی دشمن؛ تصمیم گرفته شد تا برای آوردن آب به فرات برود، مشک‌ها را برداشت و چون به کنار فرات رسید یاران ابن زیاد به وی حمله کردند و ایشان را مظلومانه به شهادت رساندند.

برچسب ها: تاسوعا ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.