روسیه از تعلیق بازرسی‌های آمریکا از تسلیحات هسته‌ای خود خبر داد.

پایگاه خبری نشریه فایننشال تایمز گزارش داد روسیه گفته است بازرسی‌های آمریکا از تسلیحات هسته‌ای خود را که طبق پیمانی با آمریکا اجازه داده بود، بخاطر تحریم‌های غرب به حال تعلیق در خواهد آورد.

بر پایه این گزارش، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسکو به امریکا امروز (دوشنبه) اعلام کرد دیگر در بازرسی‌های تحت پیمان «استارت نو» - که آخرین توافق بزرگ باقی مانده میان کشور‌ها به شمار می‌رود – شرکت نخواهد کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین از ممنوعیت ورود هواپیما‌های روسیه به حریم هوایی کشور‌های غربی و دشواری‌هایی که برای دریافت ویزای عبور (ویزای ترانزیت) در کشور ثالث وجود دارد و سفر بازرسان روسیه را به آمریکا دشوار کرده، انتقاد کرد.

روسیه همچنین اعلام کرد افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا در آمریکا به معنای آن است که سفر بیشتر، خطر بیشتری را برای سلامتی هیئت‌های اعزامی روسیه به همراه می‌اورد.

شبکه آر تی روسیه نیز با اعلام این خبر، این تعلیق را موقتی خواند. گفتنی است پیمان استارت نو، پیمان کاهش تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه به شمار می‌رود که در سال ۲۰۱۰، در پراگ، پایتخت جمهوری چک به امضا رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۲:۴۴ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
امریکا اگر بیل زن است برود باغچه خودش را بیل بزند. دخالت امریکا در روسیه اشد مجازات را دارد.
آخرین اخبار