دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی از کاهش موارد مثبت کرونا در استان از ابتدای هفته خبر داد.

شریف زاده گفت: موج هفتم کرونا در خراسان جنوبی از ۱۴ تیر شروع و نقطه اوج آن در هفته‌ی اول و دوم مرداد بود.

او بیان کرد: در هفته دوم مرداد نسبت به هفته اول، موارد تنفسی افزایش ۲۷ درصدی، موارد بستری مثبت افزایش ۲۵ درصدی، موارد بستری در آی سی یو افزایش ۲۵ درصدی و موارد فوتی افزایش ۸ درصدی داشته است.

شریف زاده ادامه داد: به نظر می‌رسد نقطه اوج موج هفتم کرونا در استان را رد کرده ایم به طوری که موارد مثبت ابتلا به کرونا از ابتدای هفته نسبت به هفته گذشته، با روند کاهشی رو به رو بوده است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی عنوان کرد: احتمال می‌رود دلیل اینکه موارد مثبت ابتلا به کرونا در استان در این هفته روند کاهشی داشته است، بسته بودن برخی از مراکز نمونه گیری و مراجعه کمتر مردم به مراکز نمونه گیری است.

او گفت: پیش بینی می‌شود با توجه به رعایت بسیار کم دستورالعمل‌های بهداشتی در شلوغی‌های اخیر، موارد مثبت کرونا و بستری در استان از هفته‌ی بعد افزایش یابد.

شریف زاده عنوان کرد: درصد تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در استان نزذیک به ۴۱ درصد است که اصلأ قابل قبول نیست بنابراین از هم استانی‌ها می‌خواهیم در صورتی که ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا آنان گذشته است نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.