مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۱۷ هزار تُن کود برای اراضی کشاورزی تأمین شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: برنامه ابلاغی امسال تامین، و توزیع ۵۰ هزار تن انواع کود‌های اوره، فسفاته و پتاسه است که با برنامه‌ریزی مناسب ۱۰۰ درصد برنامه ابلاغی را اجرایی خواهد شد.

محسن نظام دوست گفت : تاکنون حدود ۳۳ درصد برنامه ابلاغی محقق شده و علاوه بر توزیع کود مورد نیاز کشاورزان، ۸ هزار تن انواع کود‌های کشاورزی نیز ذخیره شده است.

پتروشیمی خراسان نیاز استان را تأمین می‌کند

او گفت: همه کود‌های مورد نیاز استان فقط از کارخانه پتروشیمی خراسان تأمین و خریداری می‌شود.

به گفته نظام دوست هیچ مشکلی در تامین کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد و به هر میزان که حواله دریافت کود توسط کشاورزان به کارگزاران تامین نهاده‌های کشاورزی این شرکت در سراسر استان ارائه شود، کود تحویل خواهد شد.

کاهش ۴۰ درصدی قیمت کود پتاسه و فسفاته

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ادامه گفت: با توجه به کاهش قیمت کود‌های فسفاته و پتاسه در ابتدای سال و استقبال کشاورزان از مصرف این کود‌ها در سال جاری، به طور قطع سال پرمصرفی را در مصرف کود‌های کشاورزی داشته و امیدواریم که به همین نحو، کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی نیز ارتقاء یابد.

به گفته نظام دوست قیمت هر کیسه کود پتاسه و فسفاته از ۵۰۰ هزار تومان با ۴۰ درصد کاهش با قیمت ۳۰۰هزار تومان به کشاورزان تحویل می‌شود.

او گفت : کود اوره که در فصل سرک استفاده می‌شود از ۶۵ هزار تومان به ۹۹ هزار تومان افزایش یافت.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: امسال تأمین کود ۱۴ درصد و در توزیع شهرستانی ۹ درصد افزایش داشت.

بر اساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پارسال ۳۵ هزار و ۶۷۰ تن انواع کود شیمیایی در بین کشاورزان استان توزیع شد که بیشترین میزان با ۳۲ هزار تن مربوط به کود اوره بوده است.

خراسان شمالی با دارا بودن ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی و ۸۲ هزار بهره بردار به عنوان یکی از قطب‌های تولید انواع محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.