مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافت.

اسدی  گفت: ۶۴۶ نفر از اهدا کنندگان خون در تاسوعا و عاشورای امسال موفق به اهدای خون شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

او افزود: بر این اساس طی مدت یاد شده برای بیش از ۱۰۰ نفر از اهداء کنندگان خون نیز نوبت دهی شده است تا در روز‌های آینده و فراخور نیاز به این فراورده، به اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با اشاره به اینکه محرم فرصتی برای ترویج اهدای خون، فرهنگ نوعدوستی، تعمیق فرهنگ اهدای مستمر و فرهنگ سالم زیستن است، گفت: هم استانی‌ها از اول محرم به ویژه روز‌های تاسوعا و عاشورا نقش پررنگ تری در اهدای خون داشتند.

اسدی  ادامه داد: با مشارکت اهدا کنندگان سخاوتمند این استان، به ویژه با همه گیری کووید -۱۹ و به رغم محدودیت‌ها و مشکلات ناشی از این وضعیت، در تامین فرآورده‌های خونی کمبودی نداشتیم و در واقع مشکلی در این خصوص وجود نداشت.

سالیانه بیش از ۶۰ هزار واحد فرآورده خونی در استان زنجان اهدا و در مراکز بیمارستانی استفاده می‌شود که بیش از ۶۲ درصد اهدا کنندگان خون، مستمر هستند و ۹۴ درصد اهدا کنندگان خون را مردان و بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.