مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: مراسم سومین روز شهادت امام حسین (ع) با حضور مردم و هیئت‌های عزادار در مسجد ملا اسماعیل یزد در حال برگزاری است.

حجت الاسلام نجیمی مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برنامه‌های عزاداری روز ۱۳ محرم قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد که به عنوان سومین روز از شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت برگزار می‌شود و نزد مردم یزد شناخته شده است. 

او می گوید: وعاظ و سخنرانانی که در دهه اول ماه محرم، سخنرانی می‌کردند در این برنامه به عنوان خادمان امام حسین (ع) حضور می‌یابند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: هیئت‌های علاقمند به شرکت در این برنامه با ثبت نام در سامانه اعلام شده، درخواست خود را ثبت کردند و سپس از میان درخواست‌های ثبت شده با انجام قرعه کشی ۱۳ هیئت برای شرکت و اجرای مراسم عزاداری در مسجد ملا اسماعیل انتخاب شدند.

به گفته حجت الاسلام نجیمی این برنامه شامل مقتل خوانی، روضه خوانی و عزاداری است که از ساعت هفت امروز پنج شنبه ۲۰ مرداد، شروع شد و تا اذان ظهر ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام نجیمی گفت:  مراسم قدیمی و ارزشمند طائفه بنی اسد به شیوه گذشته برگزار نمی‌شودو این مراسم عصر امروز در حسینیه امام تفت برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.