گوهری گفت: ما به دنبال افزایش مراکز سیار روستایی هستیم چرا که این امکان را فراهم می سازد که کتاب‌های کانون در دور افتاده‌ترین روستا‌های استان توزیع شود.

حمیدرضا گوهری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار اظهار داشت: رسالت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز تخصصی در زمینه چاپ و توزیع کتب برای این گروه سنی‌ها است.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه در استان ۳ هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی و حدود ۲۹۰ هزار دانش‌آموز وجود دارد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۲۱ مرکز ثابت و چهار مرکز سیار در تمام شهرستان‌های استان فعالیت دارد.

او با بیان این که با وجود آمار بالای دانش آموزان تعداد مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کم است اظهار داشت: ما به دنبال افزایش مراکز سایر و کتابخانه‌های سیار روستایی هستیم چراکه این امکان  فراهم می‌شود که کتاب‌های کانون در دور افتاده‌ترین روستا‌های استان و در میان کودکان و نوجوانان توزیع شود.

گوهری اظهار داشت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران است که حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها نیز کتابخانه داشته باشیم وکتابخانه سیار کانون این امکان را فراهم می‌کند که کودکان و نوجوانان مادر این مناطق نیز از امکانات فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

او در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه سایر روستایی سقز بخاطر اسقاطی بودن خودرو تعطیل شده و از خیرین و مسئولان خواستاریم کانون را در زمنیه راه اندازی مجدد این کتابخانه سایر یاری دهند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامه افزود: هم اکنون ۱۸۰ هزار و ۸۱۴ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار کانون وجود دارد و اعضا می‌توانند در هر نقطه‌ای از کشور کتاب مورد نظر خود را از مراکز کانون به امانت گرفته و به همان مرکز نیز تحویل دهند.

گوهری افزود: مرکز فراگیر واقع در شهرک بهاران ویژه کودکان و نوجوانان با نیاز ویژه است و در آینده نزدیک نیز مرکزی برای نابینایان و کم بینایان راه اندازی خواهد شد.

او همچنین به برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی اشاره کرد و گفت: مرحله استانی این جشنواره ۲۲ شهریور جاری در سنندج برگزار می‌شود و تلاش می‌کنیم بهترین‌ها در این مرحله شناسایی و برای حضور در مرحله کشوری معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.