وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تسهیلات ویژه برای خبرنگاران کشور در نظر گرفته شده است

اسماعلی گفت: برای همه خبرنگاران کشور تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن بیان شده و بخش دیگر آن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اعلام می شود.

در سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به کرمان اسماعیلی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به رودبار جنوب گفت: در این سفر با مشکلات مردم آشنا شدیم و  منطقه دارای ظرفیت‌های طبیعی و نیروی انسانی بسیار خوبی است.

او  رودبار جنوب را  دارای سابقه و تاریخچه فرهنگی کهن دانست و افزود: این شهرستان دارای منابع طبیعی حاصلخیزی است و در یک موقعیت راهبردی و جغرافیایی بوده که بین استان های  سیستان و بلوچستان و کرمان قرار دارد و نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

 اسماعیلی گفت: رییس جمهوری نسبت به این منطقه اهتمام ویژه‌ای دارد و تاکید کردند که در این سفر، مشکلات منطقه را احصا کنیم و خوشبختانه به جمع بندی خوبی رسیدیم و به لحاظ تقسیمات کشوری به زودی برنامه‌ای برای توسعه این شهرستان داریم.

اسماعیلی با اشاره به وسعت و امکانات منطقه جازموریان و توسعه منابع کشاورزی، خاطرنشان کرد:  از همه مهم تر ما در این سفر بر روی توسعه منابع فرهنگی تاکید کردیم.

او تاکید کرد: یک جشنواره ویژه گویش‌ها را در این منطقه تقویت خواهیم کرد و فعالیت‌های جدیدی نیز تعریف می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما خانه بلوچ را در تهران در یکی از اماکن فرهنگی مرکز کشور به منظور معرفی استعداد‌های شگرف جازموریان و منطقه بلوچستان راه اندازی می‌کنیم تا در معرض دید عموم قرار بگیرد.

اسماعیلی ادامه داد: این سفر مقدمه یک تحول مهم در حوزه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی، فنی مهندسی و حوزه فرهنگی است که ما آن ها را دنبال می‌کنیم.

او با اشاره به روز خبرنگار، عنوان کرد: ما مراسم ویژه‌ای روز یکشنبه در تالار وحدت تهران خواهیم داشت و برای همه خبرنگاران کشور تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده که بخشی از آن گفته شده و بخش دیگر آن در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار ذکر خواهیم کرد.

به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رییس جمهور ۱۳ مورد دستور ویژه دادند و امیدواریم  بتوانیم با وزارتخانه‌های مختلف تفاهم نامه‌های آن را انجام دهیم که چند مورد محقق شده و مابقی نیز به تدریج محقق خواهد شد.

 او تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا مشکلات همکاران رسانه‌ای را حل کنیم که مهم ترین آن‌ها لایحه جامع نظام روزنامه نگاری است که بعد از ده‌ها  سال که دولت‌های مختلف آمده و رفته اند و گفتند و نشده است؛ اما ما هفته گذشته در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح کردیم و در صحن دولت است و ان شاالله پس از تصویب شاهد تحول در روزنامه نگاری می‌شویم.

 دیدار با خانواده شهدای مفقودالاثر، غبارروبی گلزار شهدای گمنام، بازدید از بیمارستان و کتابخانه عمومی از جمله برنامه های  وزیر فرهنگ و ارشاد به شهرستان رودبار جنوب است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار