تولیدات عشایر مهاباد ۱۵ درصد افزایش می یابد

مسئول واحد توسعه امور عشایر مهاباد پیش بینی کرد امسال تولیدات محصولات دامی و لبنی عشایر این شهرستان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یابد.

سید انور حسینی مسئول واحد توسعه امور عشایر مهاباد گفت: پارسال ۵ هزار و ۴۰۰ تن گوشت، ۳ هزار و ۴۰۰ تن شیر و ۱۹۸ تن پشم و ۲ تن مو توسط عشایر مهابادی  تولید شده که با توجه به شرایط آب و هوایی و مراتع پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ درصد افزایش تولیدات دامی و لبنی را داشته باشیم.

وی در خصوص کمبود سهمیه آرد عشایر نیز گفت: درحالی که سهمیه هر نفر عشایر ۱۲ و نیم کیلوگرم آرد است در حال حاضر به دلیل کمبود تخصیص سهمیه هر نفر ۳ کیلوگرم آرد را به هر نفر عشایر اختصاص داده ایم.

مسئول واحد توسعه امور عشایر مهاباد گفت: قرار است امسال بخشی از این سختی‌ها و مشکلات عشایر این شهرستان با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری تسهیل و رفع شود.

حسینی همچنین گفت: عشایر مهاباد دارای ۲۳۰ هزار راس دام سبک و سنگین هستند که از این تعداد بیش از ۵ هزار راس دام سنگین و بقیه نیز دام سبک را شامل می‌شود.

عشایر مهاباد هر سال بخش مهمی از مواد لبنی و گوشتی مورد نیاز منطقه را تولید و روانه بازار می‌کنند.

حمایت و حل مشکلات عشایر تنها کمک به این تلاشگران کوهستان نیست بلکه گام مهمی برای پشتیبانی از تولید و رسیدن  به خودکفایی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.