سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد بغداد به دنبال افزایش واردات گاز از ایران و گفتگو با تهران در این خصوص است.

احمد العبادی امروز (شنبه) گفت: وزارت برق عراق  با ایران برای افزایش واردات گاز برای استفاده در نیروگاه‌های برق خود مذاکره می‌کند.

به گزارش میدل ایست نیوز، سخنگوی وزارت برق عراق گفت: پس از پرداخت بدهی‌های بغداد بابت گاز به تهران، واردات گاز عراق از ایران به ۴۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت، اما نیاز فعلی عراق در این زمان ۵۰ الی ۵۵ میلیون متر مکعب گاز است.

او اعلام کرد: مذاکرات جاری با ایران برای افزایش واردات گاز و تحمل بار و بهبود نسبی تامین انرژی برق است.

سخنگوی وزارت برق عراق پیشتر گفته بود که در صورتی که ایران بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب گاز مورد توافق را به عراق صادر کند، تولید برق این کشور می‌تواند به ۲۴ هزار مگاوات در روز افزایش یابد و بغداد در انتظار تحقق این امر هستیم و با وزارت نفت ایران برای افزایش صادرات گاز در تماس مستمر است.

عادل کریم، وزیر برق عراق ماه گذشته اعلام کرد بدهی‌های گازی عراق به ایران از دولت قبلی انباشته شده بود که بالغ بر یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون دلار بود و در زمان کوتاهی به طور کامل پرداخت شد.

او گفت: در واردات برق، تابستان امسال از تابستان سال گذشته بهتر خواهد بودو تقاضا برای انرژی برق بیش از بیست درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است. امید می‌رود که نرخ عرضه به ۲۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

وزیر برق عراق با بیان اینکه وزارت نفت در امر گاز رسانی به نیروگاه‌های برق کوتاهی کرده و مشکل اصلی در پرونده برق، سوخت است، بر نیاز عراق به حمایت مالی برای رسیدن به تولید ۳۵ هزار مگاوات تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار