رهبر جنبش صدر به طرفداران چارچوب هماهنگی گفت که برای اصلاح دولت تظاهرات کنند.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در حساب کاربری توییتر خود از افردای که از چارچوب هماهنگی حمایت می‌کنند درخواست کرد تا برای ایجاد اصلاحات در دولت تظاهرات کنند، نه حمایت از آن.

به گزارش الجزیره، مقتدی صدر خطاب به طرفداران چارچوب هماهنگی گفت: «اجازه دهید تظاهرات شما مسالمت آمیز باشد و صلح مدنی را حفظ کنید. دست ما به سوی حامیان چارچوب هماهنگی دراز است تا دولت را اصلاح کنیم.»

این در حالی است که مقتدی صدر، رهبر جنش صدر، درخواست نخست وزیر عراق را برای گفتگو و حل مسائل پیش آمده رد کرده و گفته بود که مذاکرات هیچ فایده‌ای ندارد.

از سوی دیگر چارچوب هماهنگی در عراق حمایت خود را از هر مسیر قانون اساسی برای رسیدگی به بحران‌های سیاسی و دستیابی به منافع مردم از جمله انتخابات زودهنگام پس از دستیابی به اجماع ملی و ایجاد فضای امن اعلام کرده است.

همچنین نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون در عراق، دعوت صدر را رد و اعلام کرد که وی درخواست انحلال پارلمان عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام را رد می‌کند، مگر اینکه پارلمان فعلی به طور طبیعی به جلسه بازگردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۵:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
واقعا به کجا رفتی مقتدی صدر؟؟ صدر با پشتوانه پول سعودیها و با قلدری و به ظاهر مصلحت عراق همه را به بازی گرفته .در ضمن هیچکس یادش نرفته که فشار همین گروه و همدستانشون نزاشتن رزمندگان جیش الشعبی که بخاطر دفاع و امنیت در مناطقی غیر از استان خودشون بودن رای بدن و خیلی هم تقلب کردن
Iran (Islamic Republic of)
کشته شدن 23 نیروی ارتش ترکیه در مرز ماردین
۱۸:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
کشته شدن 23 نیروی ارتش ترکیه در مرز ماردین
در درگیری های امروز در مرز ماردین و کردستان سوریه 23 تن از نظامیان ارتش ترکیه کشته شدند.

آتش زدن‌ پرچم ترکیه در اعزاز توسط معترضان سوری
معترضان سوری در شهر اعزار که کنترل آن‌ را ترکیه و گروه‌های معارض سوری در اختیار دارند در اعتراض به اشغال شمال سوریه توسط ترکیه دست به تظاهرات زدند.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۴:۲۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
مقتدی سینه این دست درازی را از عربستان یاد گرفته ای و نباید یاد میگرفتی. دست درازی به قانون ممنوع است. انت مخالفاتک زیاده. یا معود انت موزین. سیر آدمی.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۱:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
اصلا مقتدی خودش مفسد فی الارض وقاتل نفس (سید عبد المجید پسر آیت الله العظمی خوئی) در سال 2003 وبأمر ایشان در حرم امیر المؤمنین کشتن ودیگر فرمندهان از حشد الشعبی ....
اصلا باید محاکمه میشود وبه حکم اعدام محکوم میشود ....
تمام واین مدت کل دروغ واغتشاش وبی نظمی وارتیاط با دشنمان شیعه....
آخرین اخبار