مشخصات نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج)

سازه چوبی نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) از چوب ساج با ماندگاری ۴۰۰ ساله تهیه شده است.

مظفر صفریان جانشین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی ضمن قدردانی از طراحان، هنرمندان و استاد کاران دست اندرکار نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (عج) مشخصات این نیم را به صورت زیر تشریح کرد.

سازه چوبی نیم ضریح دوم سرداب مقدس امام زمان (ع) از چوب ساج با ماندگاری ۴۰۰ ساله تهیه شده، وزن تقریبی این سازه ۷۵۰ کیلو گرم است و از ۱۴ هنر ایرانی -اسلامی در ساخت آن بهره گیری می‌شود.

افتخار ساخت دو نیم ضریح در قسمت‌های زنانه و مردانه نصیب مردم متدین و ولایتمدار استان مرکزی شده که نیم ضریح بخش خواهران سال گذشته پس از ساخت، نصب شده است و نیم ضریح دوم هم پس از ساخت برای نصب در بخش برادران ارسال خواهد شد.

این سرداب مقدس منتسب به ائمه اطهار (ع) است و قداست خاصی دارد که در ۸۶ در بمب‌گذاری عناصر تکفیری آسیب دید که به همت دلدادگان اهل بیت (ع) مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت.

مردم استان مرکزی در امر ساخت و توسعه اعتاب مقدسه پیشگام بوده و هستند و امسال ساخت ۹۵ ستون و تامین بخشی از سنگ نمای صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی هم توسط مردم استان تامین می‌شود.

در برگزاری آیین عظیم پیاده‌روی اربعین هم، به استناد ستاد اربعین کشور مواکب استان در خدمات رسانی به زائران در شهر‌های کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا، کاظمین و مسیر‌های منتهی به این شهر‌های مقدس و در داخل کشور، پیشتاز هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.