نیم ضریحی که در استان مرکزی ساخته شده بود در سرداب مقدس امام زمان (عج) در سامرا نصب شد.

نیم ضریحی که در استان مرکزی ساخته شده بود بعد از انتقال به کشور عراق ارسال ، در شهر سامرا در حرم امامین عسگرین در محل سرداب مقدس امام زمان (عج)  در قسمت خواهران نصب شد.

نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان (عج) دیماه امسال پس از تکمیل  و  چندین روز بدرقه در شهر‌های استان مرکزی از مرز زمینی مهران به کشور عراق ارسال و در شهر سامرا نصب شد.

ساخت نیم ضریح سرداب مقدس امام زمان (عج) دیماه در جوار امام زاده سید منصور علیه السلام شهر مامونیه شهرستان زرندیه شروع شد و ۵ دی ماه امسال و پس از بدرقه در شهر‌های استان مرکزی به کشور عراق و شهر سامرا ارسال شد.

مظفر صفریان رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان مرکزی گفت: ابعاد نیم ضریح مطهر (پنجره) سرداب مقدس امام زمان (عج) ۲ و نیم متر در ۲ متر و ۱۰ سانتیمتر است و برای ساخت این ضریح ۷۰ میلیارد تومان توسط خیرین استان مرکزی اهدا شده است.

به گفته صفریان چوب مصرفی بکار رفته در این ضریح از جنس ساج از کشور برمه تهیه شده و ۲۵۰ کیلو گرم نقره و ۱۰۰ گرم طلا در این پنجره بکار رفته و خاتم کاری و منبت کاری آن هم توسط بهترین متخصصین کشور انجام شده است.

بازسازی عتبات عالیات، یادگار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است و ساخت خانه پدری امام زمان (عج) در سامرا  یکی از آرزو‌های این سردار ضد تروریسم که با دستور رئیس جمهور وقت آمریکا به شهادت رسید بوده است.

ساخت پنجره سرداب مقدس امام زمام (عج) به عنوان تحقق بخشی از آرزوی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.