رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: آماده‌سازی ۲ شهرک صنفی در مشهد به پایان رسیده است و این ۲ شهرک به زودی و احتمالا همزمان با هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

محمود بنانژاد گفت: در ایجاد شهرک‌های صنفی برای برخی صنوف اقدامات ویژه انجام شده و در این زمینه استانداری حمایت‌های فراوانی از سرمایه گذاری انجام دادند و در نهایت ۲ شهرک به آماده سازی نهایی رسید و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

او افزود: استفاده از خدمات اشتراکی و تقسیم هزینه این خدمات و تجمیع یک صنف مشخص برای ارائه خدمات مهمترین مزیت راه اندازی شهرک‌های صنفی است.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد:  به طور قطع اجرای یک جراحی اقتصادی با آثار و سختی‌هایی همراه است، اما مزایای آن برای مردم بعد از گذشت مدت کوتاهی نمایان می‌شود.

بنانژاد بیان کرد: تقویت نظارت‌ها و همچنین اثرگذاری قانون عرضه و تقاضا از عوامل کنترل آثار اجرای این طرح مهم اقتصادی است همچنین اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان که به نفع مردم و در حمایت از نانوایان است تا کنون روند اجرایی خوبی داشته و تا کنون ۹۵ درصد نانوایی‌های دارای سهمیه آرد یارانه‌ای دستگاه کارت خوان نصب کرده اند.

او تصریح کرد: اغلب تخلفات صنفی در این واحد‌ها اتفاق می‌افتند و در این راستا طرح صدور پروانه بدون استعلامات خاص به زودی با ابلاغ از سوی هیات عالی نظارت سازمان صنفی اجرا می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد تاکید کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۰۵ هزار بازدید نظارتی از واحد‌های صنفی انجام شده است که منجر به تشکیل هفت هزار و ۳۵۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۲۴۲ میلیارد ریال شده است.

امیر دلداری اظهار کرد: بیشترین نظارت انجام شده در حوزه اصناف عرضه کننده کالا‌های اساسی از جمله نان، روغن، برنج و مرغ بوده و نظارت‌های انجام شده منجر به مهر و موم ۳۰ واحد صنفی شامل ۱۴ نانوایی و ۱۶ واحد صنفی دیگر شده که بر این اساس بیشترین تخلفات در حوزه نانوایی‌ها ثبت شده است.

او افزود: در این مدت تعداد هزار و ۱۳۰ شکایت مردمی حضوری در اتاق اصناف مشهد و ۶۲۰ مورد شکایت در اتحادیه‌های صنفی ثبت شد و در نهایت شاهد بازگشت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پول برگشتی به شاکیان هستیم که در نوع خود بی نظیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.