مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور گفت: نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی با همت موسسه منهاج صالحین نور برگزار می‌شود.

حبری از برگزاری نخستین سوگواره کودکان و نوجوانان حسینی در موسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور خبر داد و گفت: این جشنواره با همت موسسه منهاج صالحین نور با مدیریت بهیه حبری و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می‌شود.

او در خصوص هدف برگزاری این جشنواره افزود: شریک کردن کودکان در مراسم عزاداری و سیاه پوشیدن و تعزیه دیدن و … از جمله اقداماتی است که در ریشه سازی ارتباط بین کودکان و فرهنگ عاشورا مؤثر است و آنچه کودکان درک می‌کنند شکوه یک حماسه، شور عزاداری و همدردی، و عواطف مثبت موجود در فضاست، کودکان با حضور در این صحنه‌ها برای پیدا کردن معرفتی عمیق به کمک دانش‌هایی که در آینده کسب می‌کنند، آماده می‌شوند.

 مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور با اشاره به اینکه شرکت در عزاداری امام حسین (ع) بهترین فرصت برای کسب تجربه و ساخت هویت دینی آنهاست، ادامه داد:  کربلا برای هر فرد در هر سنی الگو دارد، زنان و مردان و کودکان می‌توانند با الگو‌های کربلایی مسیر خود را پیدا کرده و در صحنه باشند. 

حبری گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ عاشورایی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با پیام عاشورا، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد‌های برتر در بین کودکان و نوجوانان عاشورایی و تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به آشنایی با فرهنگ عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره می‌باشد.

او افزود: ماه محرم، عزاداری، دسته‌های حسینی، پخش احسان و شیرخوارگان حسینی موضوعات این جشنواره می‌باشد و شعر سرایی، دکلمه سرایی، دکلمه خوانی، نقاشی کودک و نوجوان، مداحی ترکی یا فارسی کودکان و نوجوانان، قصه گویی و عکاسی نیز رشته‌های این جشنواره می‌باشد.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت منهاج صالحین نور ادامه داد: کودکان و نوجوانان رده سنی ۵ تا ۱۸ سال می‌توانند در بخش‌های مختلف و رشته‌های مختلف شرکت کنند.

او افزود: در هر یک از رشته‌ها به ۵ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی و لوح تقدیر اهدا می‌شود وعلاقمندان می‌توانند آثار خود را جهت ارائه به جشنواره در فضای مجازی (واتساپ) به شماره ۰۹۳۵۴۹۶۹۵۱۷ ارسال نمایند و مهلت ارسال آثار تا آخر شهریورماه می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.