معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مزایای اقتصادی و سلامت محور مرغ سایز در قزوین مغفول مانده است.

مجید رحمانی معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این استان به عنوان پایلوت تولید مرغ سایز در کشور انتخاب شده و باید در رابطه با اهمیت آن به نحو مقتضی اطلاع رسانی کرد.

رحمانی افزود: تولید و استفاده از مرغ سایز در کشور علاوه بر مزایای اقتصادی در واحد‌های تولیدکننده و استفاده بهینه از امکانات، برای سلامت مصرف کنندگان مفید است.

وی اضافه کرد: وزن استاندارد لاشه مرغ باید بین یک هزار و ۶۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ کیلوگرم باشد.

 رحمانی گفت: ضریب تبدیل خوراک طیور در ایران به نسبت کشور‌های پیشرو از بهره وری مناسبی برخوردار نیست و تولید با وزن بالا سبب شده تا اقبالی برای صادرات این محصول وجود نداشته باشد.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت: ایران در رتبه هفتم تا دهم تولید گوشت مرغ جهان قرار گرفته است و در جهان ۹۵درصد مرغ تولید شده لاشه‌ای به وزن یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزارو ۴۰۹ کیلوگرم دارد که در وزن یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کشتار می‌شود.

به گفته وی، با افزایش سن مرغ، وزن مرغ بالا رفته و در نتیجه پروتئین آن کاهش می‌یابد، این درحالی است که کشتار مرغ در سن ۴۰ روز میزان پروتئین گوشت را ۴۷ درصد و در ۶۰ روز این مقدار را با کاهش بسیار محسوسی همراه می‌سازد.

رحمانی افزود: افزایش سن مرغ و کشتار آن در سن بالا به افزایش چربی‌های مضر گوشت منجر شده و برای سلامت انسان مضر است.

 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: تولید و مصرف مرغ سایز یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است که در این راستا باید رسانه‌های تصویری و مکتوب نسبت به این مهم فرهنگ سازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار