کویت که به دنبال قطع روابط عربستان با کشورمان سطح روابط خود با تهران را تنزل داده بود، بعد از ۷ سال به ایران سفیر فرستاد.

«بدر عبدالله المنیخ» سفیر جدید کویت امروز  رونوشت استوار نامه خود را تقدیم حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران کرد.

گفتنی است، با وقوع جنگ یمن در فروردین ۹۴ و به دنبال آن اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر در عربستان و درپی آن حمله به سفارت ریاض در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد در دی ۹۴ روابط دو کشور ایران و عربستان قطع و سفارتخانه‌های آنان نیز در تهران و ریاض متقابلا بسته شد.

کویت نیز به پیروی از عربستان از آن مقطع تاکنون که سفیر خود را معرفی کرده به مدت ۷ سال روابط خود با ایران را همسطح با عربستان تنزل داد.

آمار‌ها حاکیست حدود ۴۰ هزار ایرانی در مشاغل مختلف دولتی و خصوصی درکویت مشغول به کار هستند. بسیاری از آن‌ها در مشاغل هتلداری، فروش و رستوران، فنی، پیمانکاری، پزشکی و پیراپزشکی و بازار ارز فعالیت دارند.

بر اساس آخرین آمار، حجم صادرات ایران به کویت حدود ۱۰۰ تا ۱۸۶ میلیون دلار درسال است وهم اکنون بیشترین میزان صادرات به مواد غذایی، مصالح ساختمانی و مواد معدنی و بیشترین واردات ما هم به ماشین‌آلات اختصاص دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
انشاالله خیر ه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
این کویت خیلی بی معرفته در جنگ ایران و عراق از عراق پشتیبانی کرد و وقتی صدام کویت را اشغال کرد ایران به کویتی ها پناه داد حالا هم بی معرفت چشمش به دهان عربستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
بلاخره این جوجه کشور از خواب پرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

دوری از اختلافات مذهبی و
مشارکت در امور سیاسی را خواستارم ،

پیمان اشراقی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
سفیرشون رو قبول نمیکردین تا درس عبرتی بشه برای سایر کشورها.
آخرین اخبار