معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس تاکید کرد که در مسیر توسعه و حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی، باید نقش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها تعریف و این باز تعریف باید اجرایی شود.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با حضور در دفتر باشگاه خبرنگاران جوان در شیراز و ضمن تبریک هفته خبرنگار، در دیدار با مدیر و اعضای این رسانه تاکید کرد: خبرگزاری و خبرنگار نمی‌تواند بی سر و صدا باشد و اتفاقا خبرنگار باید صدا داشته باشد.

او با تصریح بر این نکته که گاهی مطرح می‌شود خبرنگار بد‌ون حاشیه باشد یا سکوت اختیار کند، به چه معناست؟ گفت: روحیه محافظه کارانه با کار مجموعه خبر و خبرگزاری منافات دارد، چرا که خبرنگار و خبرگزاری باید توان ایجاد چالش و کُنش را داشته و از طرفی آماده واکنش هم باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس که اعتقاد دارد یکطرفه به قاضی رفتن، خارج از عرف و حق عدالت است، گفت: انتظار کُنش و واکنش از خبرنگار و خبرگزاری می‌رود.

محبی‌پور همچنین با تاکید بر اینکه خبر و خبرنگار باید نشان دهنده زنده و پویایی بودن جامعه باشند، گفت: مجموعه خبر و خبرنگار باید ویژگی زنده بودن را احساس و آن را نقطه اوجی در کارهایش تلقی کنند.

او گفت: آن چیزی که ما امروز در کنار فعالیت‌ها نیاز داریم این است که در مسیر توسعه و حرکت رو به جلوی نظام جمهوری اسلامی نقش خبرنگاران و خبرگزاری‌ها را تعریف کنیم و این باز تعریف باید اجرایی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در عرصه دفاع مقدس خبرنگار و تولید کننده خبر شهید مرتضی آوینی بود.

محبی‌پور گفت: درک شرایط روز جامعه برای خبرنگار و خبرگزاری برای پایدار بودن و ماندگار شدن لازم است و باید ببینیم امروز کشور ما به چه چیزی خارج از مباحث جناحی و به دور از هر گونه تفکر، نیاز دارد و براساس آن حرکت کند.

او گفت: خبرنگار در جامعه امروزی در صورتی می‌تواند موفق عمل کند که درک صحیحی از شرایط روز و محیط پیرامونی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با تاکید بر ترویج امید و روحیه امیدآفرینی در جامعه، گفت: خبرنگاران باید رسالت دینی و ملی خود را برای افزایش امید در جامعه ایفا کنند.

محبی‌پور همچنین باشگاه خبرنگاران را پایگاهی خودجوش و جذاب توصیف و گفت: باشگاه خبرنگاران جوان هم انرژی مضاعف به بیننده و مخاطب می‌دهد و هم نقش اطلاع رسانی را به خوبی ایفا می‌کند.

او در این دیدار و در خصوص برخی مسائل مطرح شده از جمله تالاب‌ها، صنعت استان و ... درخواست کرد که خبرنگاران در این زمینه هم ورود و مطالبه گری کنند.

حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در این دیدار گفت: ۱۷ مردادماه روز تجلیل از مقام شامخ اهالی رسانه در روز عاشورا واقع شد و به خاطر تلاقی این ایام با ایام محرم در نظر داریم برنامه تجلیل از خبرنگاران را پس از دهه ماه محرم و صفر برگزار کنیم.

او در ادامه ضمن خداقوت و تحسین فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان در عرصه اطلاع رسانی، گفت: امروز جهادگران عرصه جهاد تبیین کسانی جز خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات نیستند.

در پایان این جلسه اعضای باشگاه خبرنگاران به بیان دیدگاه‎‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

لزوم باز تعریف نقش خبرنگاران در مسیر توسعه نظام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار