معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بهبود معیشت و حفظ قدرت خرید کارگران مهمترین دغدغه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

دکتر ضرغام صادقی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع کارگران شهرستان سپیدان با تسلیت ایام عزاداری‌های سید و سالار شهیدان به حماسه جاودانه کربلا اشاره کرد و گفت: در دین مبین اسلام اهمیت دوچندانی برای کار و کارگر در نظر گرفته شده و همه ارکان جامعه در این زمینه وظایفی دارند.

او با قدردانی از پیگیری‌ها و راهکار‌هایی که توسط دکتر علیزاده، نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی به منظور حل چالش‌های این حوزه ارائه می‌شود، گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خود را موظف به همکاری با مجلس شورای اسلامی به منظور کاهش مشکلات حوزه کار و گارگری می‌دانیم.

صادقی گفت: هم افزایی دستگاه و نهاد‌هایی نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و سایر ارگان‌هایی که معمولا از آن‌ها نامی برده نمی‌شود، در حل مشکلات راهگشا خواهد بود.

او گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر این مساله دارند که نگاه متعالی اسلام با دیدگاه سوسیالیستی و نظام سرمایه داری کاملا متفاوت است و این به معنای نگاه عمیق‌تر و ریشه ای‌تر جامعه اسلامی به مباحث پیرامون جایگاه کار و کارگر است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون اهمیت کار و تعاون در جامعه اسلامی گفت: نقش اقشار کارگری در نظام اقتصادی ارزنده است و پایه گذار اصلی پیشرفت و ترقی کشور محسوب می‌شوند.

او با اشاره به مجاهدت‌های کارگران در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: در شرایطی که کشور ما متحمل سخت‌ترین تحریم‌های ناجوانمردانه می‌شود، این کارگران شرافتمند و سختکوش هستند که تولید را در عرصه‌های نفت، کشاورزی، صنعت، خدمات، گردشگری و دیگر زمینه‌ها رونق بخشیده و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را تقویت می‌کنند.

صادقی از تلاش‌های وزیر پیشین تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نیکی یاد کرد و گفت: بخش‌هایی از جامعه کارگری که حداقل دریافتی را داشتند با افزایش ۵۷ درصدی حقوق از مزایای آن منتفع شده و این افزایش حقوق به میزان ۲۰ درصد از نرخ تورم بالاتر بود. همچنین افزایش حقوق به عنوان پایه‌ای برای افزایش سنوات در سال‌های بعدی مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به این موضوع که این اقدامات هنوز پاسخگوی نیاز‌های معیشیتی و اقتصادی جامعه کارگری نیست، گفت: جهت گیری و اولویت بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای تقویت بنیه اقتصادی طبقه کارگری پایه ریزی شده است. در حوزه پوشش‌های بیمه‌ای کارگری با عقب ماندگی‌هایی روبرو هستیم که در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همراهی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این چالش‌ها را جبران کرده و در برنامه توسعه هفتم خدمات موثری را به جامعه شریف کارگری ارائه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار