معاون آموزش ابتدایی گفت: کلاس‌های دوزبانه یکماهه ویژه نوآموزان پیش دبستانی با هدف ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستایی وعشایر برگزار می‌شود.

 معاون آموزش ابتدایی گفت: کلاس‌های دوزبانه یکماهه ویژه نوآموزان پیش دبستانی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف برقراری توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، توسعه کمی دوره پیش دبستانی، تقویت مهارت‌های زبانی، ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستایی وعشایر برگزار می‌شود.

بدخشان گفت : با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز پیش دبستانی، نوآموزانی که در بازه سنی ۰۲/۰۷/۹۴ الی ۰۱/۰۷/۹۵ قرار دارند ودر سامانه سیدا ثبت نام ننموده اند در کلاس‌های یک ماهه دو زبانه تحت آموزش‌های این دوره قرار خواهند گرفت.

معاون آموزش ابتدایی گفت: ۷۶ کلاس برای آموزش ۱۸۸۰ نوآموز بدو ورود به کلاس اول را در سطح شهرستان‌ها و مناطق استان تشکیل شده است که از اول مرداد تا ۲۳ شهریور به مدت ۱۰۰ ساعت مفاهیم پایه و مهارت‌های اساسی از جمله طبقه بندی کردن، ردیف کردن، تشخیص شباهت‌ها و تفاوت ها، مهارت‌های گوش دادن و سخن گفتن، آمادگی برای خواندن و نوشتن، دست ورزی و ... را آموزش می‌دهند تا نوآموزان برای مهر ۱۴۰۱ آمادگی لازم برای ورود به کلاس اول را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.