یک‌هزار مجموعه ورزشی جدید بهره برداری می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: تا ابتدای مهرماه امسال، یک‌هزار مجموعه ورزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

صادق ستاری‌فرد با اشاره به اجرای طرح آزادسازی و مردمی‌شدن مجموعه‌های ورزشی تحت پوشش وزارتخانه با رویکرد خانواده‌محوری در امسال گفت: تاکنون ۹۳۳ مجموعه ورزشی کشور در این طرح به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گرفته شده است.

او افزود: این طرح در راستای ترویج ورزش‌های عمومی در بین خانواده‌ها، ایجاد نشاط و شادی، کنترل و کاهش وزن و چاقی دانش‌آموزان، استفاده همه مردم به خصوص دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها از فضا‌های ورزشی و برقراری عدالت آموزشی و ورزشی در مناطق مختلف امسال اجرا شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیش‌بینی شد در سال نخست اجرای طرح، یک‌هزار فضای ورزشی به صورت رایگان در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


ستاری‌فرد ادامه داد: این طرح با عنوان طرح «شهید خرازی» در وزارت آموزش و پرورش در دست اجراست تا روز‌های جمعه و پنجشنبه در قالب طرح پدر، پسری و مادر، دختری خانواده‌ها بتوانند از ظرفیت این فضا‌های ورزشی استفاده کنند.

او با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در راستای ایجاد فضا‌های ورزشی جدید در سطح کشور گفت: در این طرح ایجاد دو هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی جدید در دستورکار قرار گرفته است که سهمیه چهارمحال و بختیاری از این طرح احداث ۶۵ فضای ورزشی جدید است که با هدف ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه و کیفیت‌بخشی به درس تربیت‌بدنی و اجرای مسابقات درون مدرسه‌ای احداث می‌شود.

ستاری‌فرد ادامه داد: تا ابتدای مهرماه امسال یک‌هزار مجموعه ورزشی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید.

او افزود: برای جبران کمبود نیروی ورزش در مدارس نیز پیش‌بینی شده تا سه سال آینده سه هزار دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان و در رشته تربیت‌بدنی و یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از طریق آزمون ماده ۲۸ به نیرو‌های تربیت‌بدنی کشور اضافه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار