کارشناس حقوقی: هیچ تکلیفی برای صداوسیما درباره پرداخت حق پخش وجود ندارد

امیر ساعدوکیل کارشناس حقوقی ورزش گفت: هیچ تکلیفی برای صداوسیما درباره پرداخت حق پخش تلویزیونی وجود ندارد.

به گفته امیرساعد وکیل، کارشناس حقوقی، آنچه که باعث شده تا به امروز موضوع حق پخش تلویزیونی در بحث رویدادها و مسابقات ورزشی در کشاکش اختلاف نظرها بین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون فوتبال و به ویژه باشگاه های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک باقی بماند ریشه در چند موضوع اصلی و اساسی دارد:

۱- نخست آنکه تا امروز در مجلس شورای اسلامی یک قانون واحد درباره این بحث شکل نگرفته است و هیچ الزام و چارچوب حقوقی برای حق پخش وجود ندارد. پس هیچ یک از طرفین حقی برگردنشان برای انجام این کار وجود ندارد.

۲- اصولا فدراسیون های ورزشی به قانون حق پخش تلویزیونی واقف نیستند و نمیدانند که چطور آن را باید دریافت کنند و از چه راهی برای دریافت اش چانه زنی کنند.

۳- وزارت ورزش و جوانان هرچند در قانون برنامه ششم توسعه کشور مکلف بوده است تا سال ۱۳۹۷ به سمت مشارکت با سازمان صدا و سیما برود، اما هیچ کاری انجام نداده است. از طرفی دیگر قانون پنج ساله ششم توسعه کل کشور به گونه ای است که ماهیت آن هیچ تکلیفی برای صدا و سیما درباره پرداخت حق پخش به دستگاه های در ارتباط ایجاد نکرده است. از طرفی مدت اجرای قانون ششم توسعه به پایان رسیده است و نمی تواند مورد استناد دستگاه های دولتی قرار بگیرد و مهترین موضوع اینکه وزارت ورزش و جوانان کشورمان در جایگاهی نیست که برای خودش تکلیف قانونی قائل باشد و بخواهد از ورزش حرفه ای و لیگ ها فرمولی ایجاد کند تا از آن طریق حق پخش تلویزیونی را دریافت کند.

///منتشر نشود////حق پخش تلویزیونی ////ساعدوکیل:هیچ تکلیفی برای صدا و سیما درباره پرداخت حق پخش وجود ندارد

۴- صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در جایگاهی است که نباید با هیچ یک از باشگاه ها در بحث حق پخش تلویزیونی بحث کند و یا حتی وارد مذاکره شود.

۵- اگر چنین قانونی هم شکل بگیرد باید برای کل رسانه های کشور باشد و تنها این موضوع مختص صداوسیما جمهوری اسلامی ایران نیست.

۶- مدیران ورزشی کشورمان شاید سواد کافی را برای استفاده از درآمد حق پخش تلویزیونی ندارند و حتی مشورت حقوقی در این باره هم دریافت نمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
اصلا خودش فهمید چی گفته....
آخرین اخبار