تولیت مزار شیخ الاسلام احمد جامی:

بزرگترین دستاورد همایش بین المللی شیخ جام وحدت بود

تولیت مزار شیخ الاسلام احمدجامی گفت: برگزاری همایش بین المللی هزاره شیخ جام نشان داد که شیخ الاسلام احمد جامی محور وحدت است.

مولوی شرف الدین جامی الاحمدی تولیت مزار شیخ الاسلام احمدجامی در محفل تجلیل ازدست اندرکاران و برگزارکنندگان همایش بین المللی هزاره شیخ جام گفت: مردم و مسئولان در برگزاری همایش بین المللی هزاره شیخ جام نشان دادن که شیخ الاسلام احمد جامی محور وحدت است و بزرگترین دستاورد و نتیجه‌ای که از همایش شیخ جام گرفتیم وحدت بود که به منصه ظهور رسید.

او افزود: مقام معظم رهبری احترام ویژه به شیخ احمد جامی دارند، ایشان در قبل و بعد از انقلاب هر سفری که به منطقه داشتند به این‌مکان فرهنگی، تاریخی و عرفانی مشرف می‌شدند.

آزادگان پیروز جنگ حق و باطل شدند

حسین جمشیدی فرماندار و رئیس شورای سیاست گذاری همایش بین المللی هزاره شیخ جام با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهمن اسلامی گفت: آزادگان در زندان‌های رژیم بعثی صدام مقاومت، ایثارگری و ایستادگی کردند و پیروز جنگ حق و باطل شدند.

او افزود: ظرفیت‌های بی نظیر هر منطقه شخصیت‌های بزرگ و نیرو‌های انسانی است که درگذشته و الان تاثیرگذار هستند و ۱۲۶ شخصیت در تربت جام دارای اثر، سبقه دینی، علمی، عرفانی، فرهنگی، وحدتی و تاثیرگذار در این منطقه وجود دارد که پاسداشت از شخصیت‌های تاثیر گذار پاسداشت از اسلام، فرهنگ، هنر، رسوم، عرفان و وحدت منطقه است که از بزرگانی همچون شیخ الاسلام احمد جامی به یادگارمانده است.

همایش بین‌المللی هزاره شیخ جام، وحدت مردم و مدیران بود

علیرضا قیامتی مدیرعلمی همایش شیخ جام گفت: همایش بین المللی هزاره شیخ جام درس عملی عرفان، همدلی، همراهی و وحدت مردم و مدیران بود که تربت جام به‌عنوان قطب تولید عرفان در سطح جهان و کشور مطرح است.

او افزود: با توجه به کمبود امکانات فیزیکی و فرهنگی در تربت جام برای برگزاری چنین همایش‌هایی و به لحاظ عشق و علاقه مردم به عرفان و کمبود امکانات و عدم حضور آنان در همایش شرمنده مردم شدیم.

مدیر علمی همایش شیخ جام ادامه داد: دستاورد همایش شیخ جام عرفان و تاثیرات و انتقال زبان فارسی بود که با زبان فارسی درمنطقه مقابله می‌شود ودر معرض خطر قرار گرفته است و فارسی زدایی اصل شده است.

حسن جامی الاحمدی مدیر اجرایی همایش شیخ جام گفت: سلسله همایش‌های هزاره شیخ جام از سال ۹۳ در تربت جام توسط نخبگان رقم خورد که پنج همایش بین المللی برای مفاخر این شهرستان برگزار شد که در نهایت هزاره بین المللی هزاره شیخ جام با حضور مهمانان خارجی و داخلی در ۲۴و ۲۵ تیرماه در این شهرستان باشکوه خاصی برگزارشد و وحدت عملی بین مردم و مسئولان ایجاد شده است.

او افزود: کمبود امکانات از جمله سالن همایش و اسکان مهمانان در مدت سه روز همایش از مهمترین مشکل تربت جام بود که مهمانان خارجی و داخلی درمنازل مردم اسکان داده شدند.

مدیر اجرایی همایش شیخ جام ادامه داد: وحدت بین هنرمندان، گرو‌های هنری، شناسایی ۹۰ نویسنده و مولف، برگزاری مسابقات ورزشی، همایش دانش آموزی با ۲۷۰ اثر، همدلی، هم افزایی مردم و مسئولان  از برکات و دستاورد‌های همایش بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار