رییس سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (۶ تیرماه) بیش از ۲۳ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال بهای خرید این محصول به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

پیمان اسکندری با اشاره به اینکه ۵۹۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جاری به زیر کشت گندم رفته بود، اظهار داشت: برداشت و خرید تضمینی گندم در استان از ۶ تیرماه آغاز شده و پیش بینی شده بود امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن از این محصول خریداری شود.

او با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۲۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده است، اضافه کرد: ۸۵ درصد میزان خرید تضمینی گندم نسبت به برآورد انجام شده توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۲۳ هزار میلیارد ریال آن به عبارتی ۳۸ درصد این مبلغ به حساب کشاورزان استان واریز شده است و امید می‌رود طی روز‌های آینده این مهم تسریع شود.

اسکندری با اشاره به اینکه در راستای پیگیری مطالبات گندمکاران به همراه یکی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کشور دیدار کردند، گفت: در این دیدار مطرح شد در آینده‌ای نزدیک همه مطالبات گندمکاران استان به حسابشان واریز خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.