اجرای "سامانه شهرداری الکترونیک" گامی مهم در تسریع خدمت رسانی به شهروندان

مدیر منطقه سه شهرداری همدان از راه اندازی "سامانه شهرداری الکترونیک" در آینده نزدیک خبر داد.

محمدرضا فیضی منش گفت: با تلاش‌های شبانه روزی و پیگیری‌های صورت گرفته، مراحل خرید، نصب، بومی سازی، آموزش و راه اندازی زیرسیستم‌های شهرسازی، نوسازی، درآمد و اصناف، کمیسیون ماده صد، سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان و خودکار سازی ضوابط و درآمد‌های "سامانه شهرداری الکترونیک" از پیشرفت قابل توجه‌ای برخوردار بوده و سامانه مذکور به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

با بهره گیری از فناوری اطلاعات در "سامانه شهرداری الکترونیک" سرعت خدمات رسانی به شهروندان بصورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

فیضی منش با اشاره به مزایای پیاده سازی سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری می‌گوید: با خودکار سازی فرآیند‌ها، ساده‌سازی ضوابط و دستورالعمل‌های اجرایی علاوه بر کاهش بوروکراسی‌های اداری و ایجاد شفافیت، شهروندان خدمات را به صورت غیرحضوری، بر خط و سریع دریافت خواهند کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری همدان گفت: راه اندازی "سامانه شهرداری الکترونیک" در مناطق بسیار ضروری ست چرا که ضمن کاهش مراجعات حضوری شهروندان در ادارات موجب ارتقاء کیفیت خدمات به آن‌ها و رضایتمندی نیز خواهد شد.

به گفته او؛ یکی از اهداف مهم این طرح ارائه خدمات ۲۴ ساعته در هفته به شهروندان و امکان ثبت درخواست صدور پروانه ساختمانی، پایان کار، دریافت پاسخ الکترونیکی، تشکیل آرشیو الکترونیک، خودکار سازی فرایند‌ها، جلوگیری از جعل مکاتبات، امکان نظارت دقیق، حذف کاغذ، دورکاری کارکنان، الکترونیکی شدن پیگیری استعلامات دفترخانه‌ها، ادارات و بانک‌ها با استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ و انواع رایانه و بدون حضور در شهرداری از دیگر مزایای "سامانه شهرداری الکترونیک" است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.