توسعه تولیدات بدون کارخانه در خراسان رضوی یک اولویت است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صدور جواز تاسیس تولیدات بدون کارخانه در خراسان رضوی با هدف کاهش هزینه‌های بخش تولید انجام می‌شود.

امیررضا رجبی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: صدور جواز تاسیس تولیدات بدون کارخانه در خراسان رضوی با هدف اثرگذاری بیشتر و کاهش هزینه‌های بخش تولید انجام می‌شود و این موضوع در اولویت اقدامات اقتصادی استان قرار دارد.

او افزود: تولید بدون کارخانه به این معناست که یک تولید کننده حرفه‌ای با استفاده از برند یکی دیگر از صنایع، از مزایای آن جهت فروش محصولات خود بهره می‌برد که این موضوع به سبب شراکت در ظرفیت‌های حاصله به نفع صنعت و تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی حفظ و ماندگاری برند را راز توسعه اقتصادی دانست و ادامه داد: حفظ و ارزش‌گذاری برند‌ها یکی از اهداف استراتژیک است، واحد‌های اقتصادی با اعتماد سازی و در نهایت داشتن مشتری می‌توانند به این مهم دست یابند.

رجبی بیان کرد: ارزش گذاری برند در موضوعات مختلف در حال پیگیری است، چرا که یکی از معیار‌های اصلی صادرات وجود کالا‌های با نام و نشان است. علاوه بر آن اگر کالا‌های با کیفیت در قالب برند‌های معروف قرار گیرند، سودآوری یک موضوع بدیعی خواهد بود.

او با بیان اینکه صیانت حقوقی از برند‌ها یک وظیفه مهم است، تصریح کرد: شرایط سخت تولیدکنندگان را مشاهده و بررسی کرده ایم و دولت سیزدهم با برپایی ستاد تسهیل و رفع منابع تولید اقدامات ستودنی در این مسیر انجام داده است.

بانک‌ها برند‌ها را به عنوان وثیقه بپذیرند

محمد حسین روشنک رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: برند‌ها یک شخصیت حقوقی دارای ارزش مادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی هستند که ظرفیت وثیقه قرار گرفتن را دارند.

او افزود: این موضوع در توسعه برند‌ها و ارزش گذاری آن‌ها تاثیر خوبی دارد و بخشی از مشکلات صنایع را برطرف خواهد کرد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: استفاده از برند و بنگاه‌های موفق در دیگر صنایع موضوع حائز اهمیتی است که سبب رشد صنعت می‌شود، از این رو صدور پروانه تاسیس تولید بدون کارخانه باید مورد توجه قرار گیرد.

روشنک رقابت را شاکله اصلی ارتقای کیفیت محصولات دانست و بیان کرد: تا زمانی که رقابت وجود نداشته باشد، برندی شکل نخواهد گرفت و اگر برندی شکل نگیرد، کالای باکیفیت نیز نخواهیم داشت.

او تصریح کرد: محصولات ایرانی توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند و اگر امکان صادرات برای آن‌ها فراهم شود بدون شک با بسیاری از کشور‌های منطقه قابلیت رقابت دارند.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی با بیان اینکه مدیریت صحیح برند‌ها مهمترین معیار برای ماندگاری و پایداری آنهاست، تاکید کرد: مدیریت موثر با تکیه بر خلاقیت و نوآوری می‌تواند بر مشکلات و دغدغه‌های خارجی و داخی غلبه کند و با تغییر شرایط سخت، ماندگاری خویش را تضمین کند.

در پایان این مراسم با حضور استاندار خراسان رضوی و مسئولان حوزه اقتصادی از ۳۳ برند برتر در استان تقدیر به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار