رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به کرونا، پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد.

دکتر خالدی فر گفت: هم اکنون به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا، وضعیت شهرستان‌های اردل، شهرکرد، فارسان، بن، کوهرنگ و خانمیرزا قرمز و شهرستان‌های بروجن، سامان، کیار و لردگان در وضعیت نارنجی قرار گرفته است. 

وی افزود: عادی انگاری و واکسن گریزی از علل گسترش بیماری است. 


بیشتر بخوانید


خالدی فر اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، واکسیناسیون، تهویه مناسب و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تاثیر زیادی در کاهش موارد ابتلا به سویه جدید امیکرون و پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان‌ها و مرگ و میر ناشی از کرونا دارد. 

وی ادامه داد: هر فردی علائم سرماخوردگی همچون آبریزش بینی، عطسه، سرفه، بدن درد، تب و لرز دارند آن را امیکرون تلقی کند و حتی اگر تست کرونایی آن‌ها منفی و عدم ابتلا به کرونایی آن‌ها به اثبات رسید همچنان بهداشت فردی و خود قرنطینگی را رعایت نمایند. 

خالدی فر گفت: مردم برای تزریق نوبت سوم و چهارم واکسن به پایگاه‌های واکسیناسیون مراجعه نمایند. 

وی افزود: تکمیل به موقع دُزهای واکسیناسیون، استفاده از ماسک، شست شوی دست ها، پرهیز از تجمعات، تهویه مناسب هوا و رعایت فاصله فیزیکی از مواردی است که مردم باید همچنان با جدیت در تداوم آن اهتمام ورزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار