لنگر متخلفان ساخت و ساز در روستای لنگر کشیده شد

۱۵۰ هزار متر مربع زمین کشاورزی روستای لنگر که برای ساخت و ساز دیوارکشی شده بود به وضع سابق برگشت.

حجت الاسلام محمد صادق اکبری رییس کل دادگستری مازندران گفت: ۵۳ قطعه زمین کشاورزی به میزان بیش از ۱۵هکتار از اراضی بخش کیاسر شهرستان ساری به وضع سابق عرصه تولید بازگشت.

او افزود: با پیگیری رییس حوزه قضایی بخش کیاسر در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰قانونی حفظ اراضی زراعی و باغی با حضور نماینده جهاد کشاورزی، نیروی انتظامی و دیگر ادارات مرتبط نسبت به اعاده به وضع سابق ۵۳ قطعه زمین به میزان بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی و باغی شامل چند ساختمان نیمه کاره ودیوارکشی در روستای لنگر بخش چهاردانگه اقدام شد.

رییس شورای حفظ حقوق بیت المال دادگستری استان مازندران ادامه داد: هر چند اقدامات خوبی در برخورد با تخلفات انجام شده، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم که می‌توان با تلاش مضاعف و کار جهادی از هرگونه تغییر کاربری جدید پیشگیری شود.

رییس کل دادگستری مازندران گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود قانونی و همیاری مردمی در زمینه حفظ اراضی کشاورزی و باغی استفاده کنیم و تجربه نشان داده هر جا از مردم کمک خواستیم موفقیت‌های بزرگی نیز بدست آورده ایم و این نگاه باید استمرار پیدا کند.

روستای لنگر در جاده ساری به کیاسر و در منطقه چهار دانگه و در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا قرار دارد و به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی نظیر قله شاه دژ، غار شاه دژ، چشمه قلقلی، کنگل چشمه و یخچال‌های طبیعی از جمله روستا‌های ییلاقی محبوب در بین مردم و گردشگران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار