ایران، جایگاه سوم تولید بادام در جهان

مدیر پژوهش و تحقیقات بادام وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران از نظر تولید بادام بعد از آمریکا و اسپانیا، جایگاه سوم را در جهان به خود اختصاص داده است.

ایمانی، مدیر پژوهش و تحقیقات بادام وزارت جهاد کشاورزی گفت: با اصلاح ژنتیک ۶۰ رقم بادام و کاشت نمونه های اصلاح شده در باغات کشور توانسته‌ایم میانگین عملکرد تولید بادام را از  ۱/۲  تن در هکتار به ۴ الی ۶  تن در هکتار برسانیم که همین موضوع موجب افزایش تولید بادام شده و رتبه ایران را پس از آمریکا و اسپانیا در جایگاه سوم قرار داده است.

او می‌گوید: بادام به دلیل ارزش غذایی بالا و استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی و همچنین به دلیل کم آب بر بودن و ارزآوری از اهمیت خاصی در بازارهای داخلی و خارجی برخوردار است و به همین دلیل در مرکز تحقیقات باغبانی کمالشهر دو هکتار از این مرکز به کاشت ارقام اصلاح شده بادام اختصاص داده شده که نمونه های اصلاح شده در ۱۰ استان کشور کاشته شده است.

مدیر پژوهش و تحقیقات بادام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به مزایای بادام اصلاح شده، گفت: نمونه های اصلاح شده در برابر سرما زدگی مقاوم هستند و همچنین عملکرد تولید بیشتری دارند که همین موضوع منجر به تولید بیشتر بادام و ارزآوری بیشتر برای کشور شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.