معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از افتتاح طرح آبرسانی به ۱۷ روستای استان با اعتبار بیش از ۶۲ میلیارد تومان در هفته دولت خبر داد.

عباس زاده در قرارگاه استانی آبرسانی روستایی گفت: با بهره‌برداری از طرح آبرسانی به ۱۷ روستای خراسان جنوبی با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، هشت هزار و ۳۷۸ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

او با بیان اینکه با برنامه‌ریزی و اقدامات انجام شده مشکلات حوزه آبرسانی روستایی استان در فصل تابستان امسال نسبت به سالیان گذشته کاهش چشمگیری داشته است، افزود: در مجموع تأمین آب شرب روستایی استان در فصل گرما به خوبی مدیریت شده است.

عباس زاده اظهار کرد: طرح آبرسانی به ۹۰ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی از محل اعتبارات محرومیت زدایی در دست اجراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: پارسال از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۲۵۶ میلیارد تومان برای استان مصوب شد که تاکنون ۲۰۲ میلیارد تومان آن برای اجرای طرح‌ها تزریق شده است.

او ادامه داد: با توجه به تخصیص خوب اعتباری، مشکلی در روند اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی نداریم.

عباس زاده گفت: تلاش ما این است که بخش اعظمی از طرح‌های آبرسانی محرومیت زدایی استان تا پایان امسال تکمیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: باید هدف گذاری و برنامه‌ریزی‌های ما در استان به گونه‌ای باشد که در یک بازه زمانی مشخص حداقل تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستا‌های ۲۰ خانوار استان از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

او همچنین از بالاترین حجم جذب قیر رایگان توسط خراسان جنوبی خبر داد و گفت: باید در خصوص رفع مشکلات روستاییان به صورت جهادی از مرکز به دنبال تأمین اعتبار باشیم و با روش‌های مختلف این موضوع امکان پذیر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.