استاندار خراسان جنوبی

۱۳ شهریور مبداء تشکیل گروه‌های جهادی در کشور است

قناعت گفت: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران، ۱۳ شهریور به عنوان مبداء تشکیل گروه‌های جهادی در کشور معرفی می‌شود.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: بسیج سازندگی کشور که سال‌هاست اردو‌های جهادی را در سطح کشور برگزار می‌کند، با هماهنگی استان، کار بزرگی را شروع کرده است و با این هماهنگی و برگزاری اجلاسیه، مبدأ اردو‌های جهادی به تاریخ اصلی خود و زمان حضور مقام معظم رهبری در فردوس باز می گردد.

او افزود: ۵۴ سال پیش در شهریور ۱۳۴۷ زلزله سنگین و شدیدی در فردوس به وقوع پیوست و مقام معظم رهبری به محض اطلاع از این موضوع برخی از طلاب شهر مشهد و شهر‌های اطراف را بسیج کرده و در قالب یک گروه جهادی وارد منطقه شدند که حضور جهادی ایشان در این منطقه تسکینی بر درد‌ها و مصائب مردم بود.

قناعت اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سیزدهم شهریور ۱۳۴۷ و بعد از زلزله سنگین فردوس، یک کار جهادی را شروع کردند و با حضور طلاب و مردم چندین هفته در این منطقه به ارائه خدمت پرداختند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: حضور این گروه جهادی علاوه بر اینکه تسکینی بر آلام، مصیبت‌ها و درد‌های مردم زلزله‌زده بود در کنار آن اقدامات عمرانی و زیرساختی را به همراه داشت و این اقدام رهبر معظم انقلاب، نخستین شروع فعالیت اردو‌های جهادی در آن زمان بود.

او ادامه داد: سازمان بسیج سازندگی به عنوان متولی کار‌های جهادی در کشور با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران در شهرستان فردوس به دنبال این است که مبدأ و تاریخ اصلی حرکت و آغاز به‌کار گروه‌های جهادی در کشور را زمان حضور مقام معظم رهبری در شهرستان فردوس و خراسان جنوبی تعیین کند.


بیشتر بخوانید


قناعت با بیان اینکه محوریت اجلاسیه کار‌های جهادی مقام معظم رهبری است افزود: این اجلاسیه می‌تواند سیره و الگوی کار‌های جهادی باشد که سایر نقاط کشور هم از آن الگو بگیرند و حرکت‌های جهادی، علمی و انقلابی را در دستور کار قرار دهند.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ممکن است برخی از سیاسیون در سطح ملی حرکت‌های جهادی را زیر سؤال ببرند و به عنوان مثال بگویند که این حرکت‌ها پشتوانه علمی ندارد، این افراد برای اینکه تنبلی‌ها و کار‌های نکرده خود را توجیه کنند، چنین می‌گویند.

او گفت: همچنین جوانان اهل علم، فضل و دارای سطوح دانشگاهی در اردو‌های جهادی حضور دارند لذا اگر برخی سیاسیون کاری نمی‌کنند، دلیلی نمی‌شود افرادی که کار می‌کنند را زیر سوال ببرند.

قناعت اظهار کرد: همزمان با برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران شاهد حضور گروه‌های جهادی مختلف در سطح استان و شهرستان خواهیم بود و این اجلاسیه ارزشمند با حضور میهمانان و سخنران ویژه به میزبانی مردم فهیم، انقلابی و متدین فردوس و خراسان جنوبی برگزار می شود.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اطلاع‌رسانی گسترده و شایسته درباره اجلاسیه ملی جهادگران تاکید کرد: همه باید با همکاری و تعامل به نحو احسن این اجلاسیه را برگزار کنیم و میزبان بزرگان از مرکز کشور باشیم.

او افزود: به دنبال این هستیم که در کنار برگزاری اجلاسیه بتوانیم با حضور مسئولان و جهادگران، طرح‌ها و برنامه‌های زیرساختی خوبی را برای شهرستان فردوس رقم بزنیم و از جمله ۱۵ طرح مهم در شهرستان فردوس کلنگ‌زنی یا افتتاح می شود.

نشست بررسی آخرین اقدامات در زمینه برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران نیز امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، ائمه جمعه و فرماندار شهرستان فردوس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری فردوس برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.