تدارک سه هزار موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین + فیلم

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین گفت: ۳ هزار موکب در قالب ۸ قرار گاه را در داخل و خارج از کشور به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنند.

حمید افضلی افزود: مردم عراق میزبان اصلی اربعین هستند و ما وظیفه داریم کمک حال آن‌ها باشیم و اربعین فرصت طلایی برای خدمت رسانی در دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) است.

او از راه اندازی سامانه اینترنتی موکب داری خبر داد و گفت: از دو ساله گذشته این سامانه راه اندازی شده است تا بتواند نیاز‌های خدماتی و اسکان را پاسخ گو باشد.

افضلی افزود: از ثبت موکب تا صدور پروانه در این سامانه انجام می‌شود و بانک اطلاعاتی خادمان موکب‌ها هم در این سامانه قرار داده شده است.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی اضافه کرد: به دلیل گرمی هوا و شراط ویژه آن، کمیته آب برای تأمین آب مورد نیاز زائران تشکیل شده است.

افضلی افزود: در سال‌های گذشته برای خروج کالا از مرز با محدودیت‌هایی مواجه بودیم و به منظور حل این مشکلات در سال‌جاری تلاش و رایزنی کردیم، برای هر استان سهمیه‌ای مدنظر قرار گرفته است تا این مشکل هم رفع گردد.

دبیر کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی تا کید کرد: ثبت‌نام کالا و خودرو‌های مورد نظر برای ارسال به عراق در سامانه مربوطه شروع شده و تاکنون حدود ۸۰۰ کامیون از تمام استان‌های کشور ثبت‌نام کرده‌اند؛ پیش‌بینی می‌شود در اربعین سال‌جاری ۶۰۰ هزار خودرو برای انتقال اقلام ثبت نام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار