معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: تولید بوقلمون گوشتی طی ۴ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

حمیدرضا عزتی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: : طی ۴ ماهه اول سال جاری ۱۰۴ هزار قطعه جوجه بوقلمون وارد سالن‌های پرورش بوقلمون استان شده که از این میزان بیش از هزار و۲۵۰ تن گوشت بوقلمون تولید شده است.

عزتی افزود: میزان جوجه ریزی در مدت مشابه سال قبل ۷۲هزار و ۸۰۰ قطعه بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۸ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۲۸۸ هزار قطعه در استان در حال فعالیت می‌باشد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین دارای یک واحد کشتارگاه بوقلمون و یک واحد پرورش بوقلمون مولد به ظرفیت ۷هزار قطعه فعال است.

عزتی گفت: استان قزوین در پرورش بوقلمون جزو استان‌های پیشرو می‌باشد و با دارا بودن بزرگترین واحد تولیدی پرورش بوقلمون توانسته جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۴۰ درصد گوشت بوقلمون قرمز و ۶۰ درصد آن گوشت سفید است، گفت: یکی از ویژگی‌های بوقلمون داشتن گوشت سفید و قرمز همزمان با هم است به طوریکه ران آن جزو گوشت قرمز و سینه در ردیف گوشت‌های سفید قرار می‌گیرد، بخش قرمز آن به راحتی می‌تواند جایگزین مناسب گوشت دام و گوشت سینه بوقلمون با گوشت مرغ و ران آن با گوشت گوساله برابری می‌کند.

گوشت بوقلمون از نظر میزان کلسترول در درجه دوم بعد از ماهی قرار می‌گیرد بنابراین کسانی که میزان کلسترول و چربی خود بالا دارند به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار