سرپرست دفتر پایش طرح‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: رتبه این استان نسبت به فصل گذشته ثابت مانده که این موضوع نشان‌دهنده افت شاخص در کل کشور است.

محمدرضا هاشمی سرپرست دفتر پایش طرح‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در این دوره از فرایند پایش محیط کسب و کار با کسب نمره شاخص ۶.۰۹ در رتبه شانزدهم بین استان‌های کشور قرار گرفت.

او افزود: در این دوره کاهش ۴.۰۴ درصدی نمره نسبت به فصل گذشته و کاهش ۱۴.۲۳ درصدی نسبت به فصل بهار سال گذشته اتفاق افتاد، اما رتبه خراسان رضوی نسبت به فصل گذشته ثابت مانده است.

سرپرست دفتر پایش طرح‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در بهار ۱۴۰۱ فعالان اقتصادی استان سه مولفه «غیر قابل پیش‌بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «رویه‌های ناعادلانه ممیزی و دریافت مالیات» و «دشواری تامین مالی از بانک‌ها» را به عنوان نامناسب‌ترین عوامل اثرگذار بر محیط کسب و کار استان دانسته‌اند و در مقابل «محدودیت دسترسی به آب»، «محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی» و «نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار در ارائه خدمات و محصول» را مناسب­‌ترین مولفه‌های کسب و کار استان در بهار ۱۴۰۱ برشمرده‌اند.

هاشمی بیان کرد: با کسب نمره ۵.۴۵ رتبه سیزدهم را از نظر میزان اثرپذیری از ویروس کرونا در کشور کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.