مهران تیشه گران گفت: برای بار دوم میوه فروشی مسعود رستگار را تکذیب می‌کنم.

در روزهای گذشته فیلمی از مسعود رستگار دارنده مدال برنز المپیک ناشنوایان در رشته جودو پخش شد که او را در حال میوه فروشی نشان می داد. خود رستگار نیز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران این موضوع را تائید کرد اما رئیس فدراسیون ناشنوایان نظر دیگری درباره فیلم منتشر شده دارد. 

مهران تیشه گران، رئیس فدراسیون ناشنوایان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میوه فروشی مسعود رستگار را تکذیب می کنم. گرچه ما دغدغه معیشت ورزشکاران را داریم اما مسئول این موارد نیستیم. 

رئیس فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: فدراسیون‌هایی مانند فدراسیون نابینایان، جانبازان و معلولان زیر نظر پارالمپیک هستند و فدراسیون‌های دیگر زیر نظر کمیته ملی المپیک هستند، اما فدراسیون ناشنوایان جدا از این‌ها است. مشکلی که فدراسیون ناشنپایان دارد این است که کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان جهان حدود هشتاد، نود سال است که قدمت دارد، اما زیر باز این نرفته که زیر نظر ipc یا ioc باشد.

او ادامه داد: در کشور ما مصوبه هیئت وزیران در خصوص استخدام ناشنوایان چیز دیگری است. در سال‌های گذشته هیئت وزیران مصوبه‌ای تصویب کرد که تمام قهرمانان المپیک و پارالمپیک می‌توانند در دستگاه‌های دولتی استخدام شوند.

تیشه گران گفت: کمیته بین المللی ورزش‌های ناشنوایان جوان مسابقات المپیک خود را هر چهار سال یک بار مجزا برگزار می‌کند پس ما در شمول این مصوبه نیستیم.

رئیس فدراسیون ناشنوایان افزود: از طرفی ما مانند تمام فدراسیون‌ها مسئول معیشت ورزشکاران نیستند، اما ما نمی‌گوییم این موضوع به ما ربطی ندارد. ورزشکاران ما بدون پاذاش و استخدام انگیزه را از دست می‌دهند با این حال به رقابت رفتند و چهل مدال کسب کردندپس نباید این عزیزان از دیگر ورزشکاران مستنی شود.

او گفت: در سال‌های گذشته پاداش ناشنوایان سی تا چهل درصد پاداش ورزشکارانی دیگر بود که امسال با همت دکتر سجادی به شصت در صد رسید.

تیشه گران بیان کرد: من فیلمی که از مسعود رستگار پخش شده را تکذیب می‌کنم. ایشان کار غیر اخلاقی می‌کنند. کسانی به او یاد می‌دهند که این کار را بکند. پیگیری کردیم و دیدیم ظاهرا کسی از کارمندان صدا و سیمای مرکز در کرمانشاه او را راهنمایی می‌کند که این فیلم را تهیه کند. درست است که این دوستان به لحاظ مالی در مضیقه و فقیر هستند، اما کار ایشان میوه فروشی نیست. ما پاداش‌هایی از طرف سازمان بهزیستی، کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون به این قهرمانان پرداخت کردیم.

تیشه گران درباره استخدام قهرمانان گفت: سال گذشته پارالمپیکی‌ها در جلسه‌ای به نزد مقام رهبری رفتند و خود دکتر سجادی اسامی بچه‌های ما را بردند در بحث استخدام پارالمپیکی‌ها که امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان بیان کرد: پارالمپیکی‌ها در بحث مصوبه هیئت وزیران هستند و قول و قرار‌هایی در باره استخدام آن‌ها شد و معاون وقت وزیر قبل به ما اعلام کرد اسامی ورزشکاران شما وارد لیستی می‌شود که نزد رهبری بوده و دکتر سجادی پیگیر این قضیه است.

او ادامه داد: ما تلاش میکنیم ورزشکاران ما دغدغه‌مند نباشند. من باید پیگیری کنم و ببینم این داستان از کجا خط می‌گیرد. وظیفه ما یا تربیت بدنی استان رسیدگی به معیشت ایشان نیست. حتی رستگار مشکلاتی دربحث دوپینگ داشت که رای آن را نگرفتیم و امیدواریم مشکلی نباشد. ما از وزارت ورزش می‌خواهیم پاداش دوستان پرداخت شود این مبلغ حتی تا یک میلیارد و دویست میلیون می‌رسد و اگر این پرداخت شود این مشکلات هم کمتر می‌شود.

تیشه گران افزود: مجددا می‌گویم به نظر من بحث میوه واقعیت ندارم. در دور گذشته هم او این کار را کرده بود و کسانی به او کمک کردند و الان فکر کرده با این کار می‌تواند کاسبی کند مردم هم قدری ساده هستند.

او عنوان کرد: اگر استخدام نباسد ما هم نمی‌توانیم ورزشکاران را به اردو فرا بخوانیم، زیرا استخدام جای خصوصی می‌شوند. ما حداقل چهل نفر داریم که مانند ایشان مدال گرفتند. من نمی‌گویم او کار دارد، اما کسانی به او خط دادند که تظاهر به میوه فروشی کنند وقتی برای دومین بار این اتفاق می‌افتد. البته یکی از ورزشکاران ما که پدرشان سیگار فروشی داشت کنار پدر کار می‌کرد که خداروشکر کارهایش انجام شده تا در شهرداری مشغول شوند.

تیشه گران درباره افرادی که با پیگیری فدراسیون استخدام شدند توضیح داد: در استان مرکزی پنج نفر از عزیزان در کارخانه استخدام شدند. کار مهدی بخشی در شهرداری انجام شده، در اردبیل سه تن از قهرمانان در تربیت بدنی و بهزیستی مشغول به کار خواهند شد.

رئیس فدراسیون ناشنوایان گفت: به حز بحث فنی مسابقات و اردو سی درصد فعالیت من ارتباط گرفتن با استان‌ها است. در کردستان یکی از بانوان تکواندوکار جذب آموزش و پرورش شده است. من حتی به این نتیجه او را انضباطی کنم، اما بیشتر دنبال محرک او هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس امامی کرمانشاه
۱۴:۵۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
کاری به بازی های کثیف سیاست ندارم،،کاری به صحبت هیچکدام هم ندارم،،اما مسعود رستگار بنده خدا سالهاست در کرمانشاه انتهای محله شهیاد میوه فروشی میکنه با یه چرخ،،،نمیخام بخاطر هیچ چیز خودم رو مدیون کنم و دروغی بگم چون لزومی نمیبینم، ،اما اگه قانون داشته باشیم،باید این مسئول عزل شود چون دروغگوست،،،خیلی راحت میشه به صداقت ماجرا پی برد، ،مسئولین...ما فقط دنبال تکذیب و سیاسی کاری و سیاسی بازی هستن،اف بر چنین افراد خائن و بی لیاقت و فاسدی
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۰۱:۲۵ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
حتی اگر اگر اگر حرف شما درست باشه که نیست
چرا باید قهرمان مدال آور این سرزمین نفت خیز مجبور بشه برای جلب توجه دست به این کار بزنه چرا همش دنبال توجیه گندکاری های خودتون هستید در ضمن مردم ساده نیستند بقول یه بزرگی : دیگه آدم نادان وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
بنده خدا همشهری ماست با ضایعات جمع کردن و الان با میوه فروشی امرار معاش می‌کنه.اصلا به این بنده خدا باشه میخوره که بخواد دوروغ بگه یا بخواد خط بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ببند بابا بنده خدا سه سال اوجا میوه میفروشه مردم چی فرض میکنید من میشناسمش مشتریشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میگید کار نداره وکارش را تکذیب می کنید وبعد دنبال کار استخدام هستید پس کی می‌خواهد استخدام بشود نوش دارو بعد از مرگ سهراب
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۰:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
میگی بیکاره ولی تکذیب هم میکنی که میوه فروشی میکنه !!! از کجا باید تو این کشور تورم زده ی که شاغلاش موندن گذران زندگی کنه ، چرا یکی مثل جنابعالی باید کاره ای باشه تو این کشور اینقدر بیسواد واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۴ ۳۰ مرداد ۱۴۰۱
ورزشکار تایید کرده میوه فروشی میکنه بع این مسئول اح ق تکذیب میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اینکه از ورزشکار حمایت نمیشه یه عده به جای او در فدراسیون حقوق و مزایا میگیرند غیر اخلاقی نیست ولی کار برای کسب روزی حلال و گذاران زندگی غیر اخلاقی است اف بر امثال تو باد با این طرز تفکر غلط و مسخره
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۳:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
جهان پهلوان تختی یخ فروشی می کرد ولی گدا صفت نبود. شهید رجایی هم زمانی دستفروش بود ولی آبرو داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
واقعا فضای مجازی بجز دروغ چیزی تحویل مردم نمیده،،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
بی مسئولیت ها لطفا مسئولیت پذیر باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اقای مسول خودت هم فهمیدی چی گفتی از یک سمت میگی میوه فروش نیست از سمتی دیگه میگی جایی استخدام نیست حال سوال اینجاست اگر جایی استخدام نیست و میوه فروش هم نیست لابد فقط با پول یارانه زندگی میکنه ؟
من که کلا قانع شدم امیدورام هم بقیه هم قانع شده باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
تیشه گران فکر میکنه مانند سی سال پیش در حراست کار میکنه و تجسس و ....... میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
میوه‌فروشی شغل شریف و خوبیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
اما مسئول این موارد نیستیم.

من از این جمله خیلی بدم می یاد
ما همگی مسئول هم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
دروغ میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خیلی پرو هستین بخدا
مگه چقد به طرف دادین؟
Pakistan
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
مسیولان ما بسیار بسیار خدوم،و مردم بسیار بسیار بسیار دروغ گو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
ظاهراً طلبکار هم هستید. همه دروغ می گویند و از دیگران خط می گیرند الا شما مسوول محترم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۵ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
نه بابا
این بنده خدا ورزشکاره دروغ میگه !!!!
همه چی گل و بلبله
همه سر کارند همه تامین هستند
اصلا مشکلی وجود نداره !!!!!
اقای به اسم مسئول
همه ادمهای سالم مشکل مالی
دارند این بنده خدا که جای خود داره
از خودتون خجالت بکشید
الان شماایشون را به دوپینگ هم متهم میکنید
فقط شما درست میگید
بابا راستگوها !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
بیا کرمانشاه تا خودم ببرمت نشونت بدم. برا یه روزم شده از اون میز و دفتر بکن بیا نترس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
کار مسئولین همین تکذیب کردن هست... خودتونین
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۹:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
چرت نگو
آخرین اخبار