رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۴ شهرستان استان، از وضعیت قرمز کرونایی خارج و نارنجی شدند .

علی احمدی دیشب در گفتگوی زنده برنامه تلویزیونی «شب‌های بام ایران» صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر دو شهرستان بروجن و فارسان در وضعیت قرمز کرونایی، سامان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار گرفته اند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: از ابتدای شروع تزریق دز یادآور واکسن کرونا تاکنون حدود ۲۶ هزار نفر دز یادآور واکسن را دریافت کرده اند.

وی گفت: هزار و ۶۶۰ مرگ ناشی از ابتلا به کرونا در استان مربوط به قبل از واکسیناسیون کروناست و واکسیناسیون کاهش چشمگیری در کاهش مرگ‌های کرونا داشت.

دکتر احمدی افزود: در پیک ششم حدود ۷۶ مورد فوتی ناشی از کرونا در استان به ثبت رسید که ۳۳ مورد آن مربوط به افرادی بود که واکسن کرونا تزریق نکرده بودند و در پیک جدید نیز ۱۰ مرگ قطعی ناشی از کرونا به ثبت رسید که حدود ۴۰ درصد آن واکسن دریافت نکرده و بقیه با میانگین سنی ۸۵ سال به بالا و دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند.

وی گفت: در شرایط فعلی آمار بیماران بستری در بخش‌های کرونا به کمتر از ۱۰۰ نفر رسیده، ولی همچنان تا یکی، دو هفته دیگر این شرایط باقی است و مردم باید ساده انگاری نکنند و پروتکل‌ها را رعایت کنند.

احمدی گفت: باتوجه به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، بازگشایی مدارس و دانشگاه ها؛ تکمیل واکسیناسیون خصوصا در زایران، بویژه نوبت یاداور و رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، داشتن تهویه مناسب در مکان‌های تجمعی و شست و شوی دست‌ها توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی، با توجه به شیوع آبله میمونی در کشور‌های همسایه و مشاهده قطعی یک مورد در استان خوزستان همجوار استان ما، بر رعایت بهداشت فردی و مقدم دانستن پیشگیری بر درمان تاکید نمود.

احمدی از مردم خواست در صورت داشتن هر گونه دانه یا بثورات جلدی و تورم غدد لنفاوی حتما به پزشک مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار