بازگشت به تولید ۲۳ واحد صنعتی راکد خراسان‌شمالی

رئیس صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۳۴۳ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره برداری است که ۲۳ واحد از این تعداد به دلایل گوناگون از چرخه تولید خارج شده اند.

رئیس صنعت معدن و تجارت خراسان شمالی  گفت: همچنین ۱۲۰ واحد صنعتی استان نیز نیمه فعال است که فعالیت این واحد‌ها با حمایت‌های دولت و اجرای طرح نهضت احیای واحد‌های تولیدی راکد در دستور کار قرار دارد و این واحد‌ها به زودی به چرخه تولید باز می‌گردند.

احیای واحد‌های راکد در اولویت دولت
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: مدیران باید درصدد احصای مشکلات واحد‌های راکد و یا نیمه فعال باشند.
ناصرفخر موحد افزود: با ثبت نام در سامانه نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد می‌توان مشکلات این واحد‌ها را در سطح ملی هم پیگیری کرد.

پایین بودن واحد‌های مشمول دریافت تسهیلات
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم گفت: طرح حمایت از واحد‌های تولیدی غیرفعال و نیمه فعال اقدام ارزنده دولت است، اما تعداد کمی از واحد‌های تولیدی استان مشمول این حمایت‌ها قرار می‌گیرند.

مهدی اسلام خواه گفت: براساس دستورالعمل؛ داشتن ۱۰ شاغل از شروط برخورداری واحد‌های تولیدی از تسهیلات حمایتی است در حالی که بیشتر کارگاه‌های استان کمتر از ۱۰ نفر شاغل دارند.

او گفت: دانش بنیان بودن نیز از دیگر شروط برای پرداخت تسهیلات حمایتی است که شمار این واحد‌ها هم در استان کم است.
خراسان شمالی دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.

در نواحی و شهرک‌های صنعتی استان ۳۲۷ واحد صنعتی دارای مجوز بهره برداری هستند، که میزان اشتغالزایی آن‌ها ۴ هزار و ۹۱۱ نفر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.