استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم برای اجرای طرح ابرسانی به همدان هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم بری تکمیل طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان و تامین چاه‌های اضطراری آب هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: دولت برای  تکمیل  کهن طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان که هنوز با گذشت  ۱۷ سال،   تکمیل نشده است، از چند ماه پیش هزار میلیارد تومان و برای اجاره  و حفر چاه‌های جدید  و آبرسانی از طریق این منابع آبی ۴۰۰ میلیاد تومان اختصاص داده است.

او می‌گوید: در سفر این هفته وزیر نیرو  هم برای تکمیل خط اضطراری آب از تالوار به تصفیه خانه شهید بهشتی هم ۲۰۰ میلیارد تومان  دیگر اختصاص یافت.

طرح انتقال آب به همدان، از سال ۱۳۸۳ با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به همدان تصویب شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۰ به بهره‌برداری برسد، در حالی که در سال ۱۴۰۰ با آغاز به کار دولت سیزدهم، این طرح۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

استاندار همدان می‌گوید: پیشرفت اجرایی طرح آبرسانی به شهر همدان، در طول چهار ماه گذشته در دولت سیزدهم، بیش از ۱۷ سال در دولت‌های قبل بوده است و مراحل پایانی خود را می‌گذراند.

قاسمی فرزاد افزود: در روز‌های گذشته، شاهد افت فشار در مخازن آب شهر همدان بودیم و ضرورت دارد که از مصرف بی‌رویه آب پرهیز شود.

او گفت: برخی از کشاورزان استان در راستای همبستگی و هم‌یاری، تعدادی از چاه‌های آب را در اختیار شرکت آبفا قرار داده‌اند تا کمبود آب مردم همدان جبران شود.

او بیان کرد: از کسانی که حاضرند به صورت داوطلبانه چاه‌های خود را برای تامین آب آشامیدنی مردم همدان اختصاص دهند، حمایت خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: جمعیت هلال احمر در محله‌هایی که تهیه بطری آب آشامیدنی برای آن‌ها سخت بوده، توانسته به صورت گسترده و چشم‌گیر بسته‌های آب را بین مردم تقسیم کند.

در پی کاهش جدی بارش‌ها و خشکسالی ناشی از آن، ذخیره آب سد‌های استان همدان به ویژه سد اکباتان به عنوان منبع اصلی تامین آب شهر همدان بسیار کاهش یافته است.

همین امر از ابتدای هفته جاری موجب بروز مشکل و تنش آبی در شهر همدان و اعمال زمان بندی قطع شبکه در شهر شده است.

اکنون آب آشامیدنی مصرفی شهر همدان از طریق ۷۳ حلقه چاه در مناطق دشت همدان- بهار و روستاهای ، آق حصار و خالق‌وردی تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.