مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: شرایط بیمه ای کشور در تامین هزینه‌ها امنیت ایجاد کرده است.

محمد مهدی ناصحی گفت: پوشش فراگیر و همگانی بیمه سلامت از سال قبل شروع شد. در سال ۱۴۰۱ بیمه رایگان اقشار کم درآمد و دهک های پایین انجام شد. در حال حاضر همه ایرانیان و هر فردی که بخواهد بیمه است؛ البته حدود ۱ تا ۱.۵ میلیون نفر هنوز مراجعه نکرده اند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به این که دهک های پایین به ویژه سه دهک اول جامعه بیمه رایگان شده اند، افزود: به دلیل پوشش فراگیر بیمه‌ای در کشور این امر یک نوید خوب است.

او گفت: بیمه سلامت به عنوان بزرگترین بیمه درمانی کشور  باید در کنار وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام دهد.

ناصحی گفت: در روستا و شهرها گام های موثری در بحث خدمات دهی در دولت سیزدهم برداشته شده است؛ ضمن این که بر اساس تاکیدات رئیس جمهور که پرداختی از جیب مردم باید کاهش پیدا کند.

او گفت: سه دهک پایین جامعه به صورت خودکار و بدون حضور بیمه شده اند؛ اما برای سایر دهک ها تخفیف ویژه ای در خصوص حق بیمه در نظر گرفته شده است. سه ماه بیمه رایگان برای تمامی مردم تمدید شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان این که شرایط حال حاضر برای بیمه شدن مردم در کشور به جهت هزینه ها امنیت ایجاد کرده است، گفت: پوشش حداکثری در بخش دولتی بوده و این مراکز از آمادگی لازم برای خدمات دهی برخوردار هستند. خوشبختانه خدمات بیمه سلامت در حوزه دارو نیز بوده و سال گذشته نزدیک به شش هزار میلیارد تومان در این حوزه پرداخت شده است.

وی در خصوص پرداختی های سازمان بیمه سلامت ایران افزود: خوشخبتانه پرداختی های ما به موسسات به روز است، در حال حاضر نیز تا پایان تیر عمده هزینه ها را پرداخت کرده ایم.

ناصحی تصریح کرد: عمده خرید خدمات ما از بخش های دانشگاهی و دولتی است؛ اما در برخی صندوق ها از جمله کارکنان دولت از بخش خصوصی نیز خرید خدمت می کنیم؛ البته در صندوق بیمه روستایی و بیمه همگانی طبق قانون، خرید خدمت از بخش دولتی باید انجام شود. امیدواریم بتوانیم عمق پوشش و گستره آن را در آینده افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار