هر هزینه‌ای در نظام آموزشی کشور، سرمایه گذاری است

وزیر کشور گفت: نظام آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر رسالت‌های خود در سایر مسائل و مشکلات کشور نیز نقش آفرینی کند.

احمد وحیدی، وزیر کشور در سی و ششمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور گفت: نظام آموزش و‌ پرورش، نظامی هستی شناسانه است.

او گفت: در الگوی توسعه، محور‌های مختلفی را برای توسعه می‌شناسند؛ اما در الگوی کشور ما و الگوی اسلامی ایرانی ما، انسان محور است؛ اما زمانی که محور در کشور ما نیروی انسانی شده نشان از آن دارد که آینده از آن ما است و به نوعی می‌توان گفت کانون ساخت و ساز آینده آموزش و پرورش است.

او گفت: نظام آموزش و پرورش باید نظامی یکپارچه باشد. آینده فردای کشور وابسته به کاری است که امروز در آموزش و پرورش انجام می‌شود و نه تنها ایران، بلکه ما می‌توانیم سازنده آینده دنیا باشیم؛ لذا پرورش نسلی امروز در اختیار شما است که مسئولیت‌های فراوانی را باید در اختیار گیرد. به همین دلیل می‌توان گفت هر هزینه‌ای در نظام آموزشی کشور بشود سرمایه گذاری است و اتفاقی لازم برای کشور است.

وزیر کشور افزود: برای رسیدن به این هدف نیاز داریم به روز باشیم. سند تحول بنیادین نیز در همین جهت به وجود آمده است.

او افزود: از شکاف‌ها و مشکلات نسلی بسیار صحبت شده است و می‌گویند میان نسل‌های کشور ما شکاف زیادی وجود دارد، اما درست نیست. جوانان ما همان شعار‌های جوانان در اوایل انقلاب را حتی قوی‌تر و با اقتدار بیشتر فریاد می‌زنند و مثال‌های زیادی نیز در این باره می‌توان اشاره کرد.

وحیدی گفت: نظام آموزش و پرورش می‌تواند مفتخر باشد که رهبران ما همه از جنس معلمان هستند.

او گفت: دنیای غرب که مشکلات اخلاقی فراوانی دارد، به دنبال آن است که جوانان ما را نیز به چنان مشکلاتی دچار کند. اما نخواهند توانست؛ چون معلمان و آموزش و پرورش به شکلی جدی در این راه هستند و اجازه نخواهند داد دشمن جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهد.

وحیدی افزود: اقتدار و قدرت ایران از راه تربیت و تعلیم این نسل می‌گذرد و بیانه گام دوم انقلاب که توسط رهبر معظم انقلاب اعلام شده است بخشی از آن توجه به همین موضوع است.

به گفته وحیدی آموزش و پرورش یک کشور پایه‌های قدرت را می‌سازد و باید توجه ویژه‌ای به این وزارتخانه‌ها داشته باشیم.

او افزود: کمبود‌هایی نیز وجود دارد؛ اما این کمبود‌ها همت بالای شما را می‌طلبد و البته در این مسیر کمک دولت را نیز همراه خواهید داشت.

وحیدی گفت: سرمایه اجتماعی ما می‌تواند از مسیر آموزش و پرورش توسعه پیدا کند. وحدت کلمه و یکپارچگی نیز از کار کرد‌های نظام‌آموزش و پرورش است که باید به آن توجه کرد.

او گفت: نظام آموزش و پرورش می‌تواند علاوه بر رسالت‌های همیشگی خوب در اصلاح نظام فرهنگی و اجتماعی سایر نقاط و مشکلات کشور نیز نقش آفرینی کند و تغییر مثبت ایجاد کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار